۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۷:۲۷ ب٫ظ

بانك مركزي بلاروس روز دوشنبه در وبسايت رسمي خود اعلام كرد؛ ارزش روبل (پول ملي) اين كشور را تا بيش از 30 درصد كاهش داده است.

ارزش پول ملی بلاروس بیش از 30 درصد کاهش داده شد

به گزارش خبرگزاري ريانووستي از مينسك؛ ارزش برابري روبل بلاروس در برابر هر دلار در 24 مه چهار هزار و 930 و در روز پيش از آن سه هزار و 155 روبل بود كه 36 درصد كاهش نشان مي دهد.

همچنين ارزش برابري روبل بلاروس در برابر يورو از چهار هزار و 516 مميز 38 روبل به شش هزار و 914 مميز 82 روبل و در برابر روبل روسيه از 113 مميز دو صد به 173مميز 95 روبل تغيير يافت.

ذخاير طلا و پول بلاروس در سه ماه نخست سال جاري در پي انتشار شايعاتي در باره احتمال كاهش ارزش روبل كاهش يافت كه موجب تقاضاي شديد براي پول خارجي در اين كشور شد.

بر اساس اين گزارش؛ بلاروس خواستار دريافت وام يك ميليارد دلاري از روسيه و وام دو ميليارد دلاري از سازمان منطقه اي 'اوراسك' به منظور تثبيت بازار پولي و مالي خود شده است.

در ماه مه چهار نرخ براي روبل در برابر دلار در بازار بلاروس وجود داشت؛ از نرخ رسمي آن كه اندكي بالاتر از سه هزار روبل در برابر هر دلار بود تا نرخ هاي غير رسمي كه تا هشت هزار روبل مي رسيد. اما بانك مركزي بلاروس روز دوشنبه اعلام كرد نرخ مبادله را خود تنظيم خواهد كرد و دفترهاي معاملات ارزي ديگر بانك ها را از خريد و فروش روبل با نرخي بالاتر از دو درصد از نرخ تعيين شده توسط بانك مركزي منع كرد.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-12