۱۳۹۸/۰۴/۲۳
۱۲:۱۰ ب٫ظ

همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) جشن های باشکوهی در سراسر جهان اسلام برگزار شد.

از عراق تا جاکارتا؛ مسرور از ولادت ثامن الحجج(ع)

به گزارش الأمه:

همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) جشن های باشکوهی در سراسر جهان اسلام برگزار شد.


جشن میلاد امام رضا(ع) در بنگلادش برگزار شد 

جشن میلاد امام رضا(ع) با مشارکت بنیاد اهل بیت(ع) در موزه ملی بنگلادش برگزار شد.

 حجت‌الاسلام عبدالقدوس، از روحانیون بنگلادش در سخنانی در این مراسم، به بیان زندگینامه امام رضا(ع) و امامت ایشان پرداخت.

وی با اشاره به القاب و صفات امام رضا(ع) و حکایاتی از زندگانی ایشان، بر این نکته تأکید کرد که سرتاسر زندگی امام رضا(ع) حاوی معارف و اندیشه‌های عمیقی است که باید از آن درس بگیریم.

سید محمد مهدی حسینی‌فائق، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در بنگلادش نیز اظهار کرد: مقصود از برگزاری این مراسم، صرفاً بزرگداشت شخصیت‌های با عظمت در تاریخ اسلام نیست، بلکه هدف مهمتری در نظر داریم و آن این است که باید از زندگانی بزرگان خاندان اهل بیت(ع) الگوبرداری کنیم و به تناسب زمان و مکان آن الگوها را در زندگانی خود پیاده کنیم.

سخنران بعدی، غوث قادری، استاد بخش زبان انگلیسی دانشگاه داکا بود که به جایگاه امام رضا(ع) در میان متصوفه و احترام ویژه فرق و مذاهب به ایشان اشاره کرد.

وی با تأکید بر ضرورت گفت‌وگو میان فرق مختلف اسلامی، شخصیت‌هایی نظیر امام رضا(ع) را نقاط مشترک و وحدت آفرین دانست.

 

جشن میلاد امام رضا(ع) در جاکارتا برگزار شد 

همزمان با ولادت با سعادت امام هشتم حضرت امام رضا(ع)، مراسم جشنی (22 تیرماه) با حضور عاشقان و دوستداران اهل البیت(ع) در مرکز اسلامی جاکارتا برگزار شد.

عمر شهاب، رئیس سازمان ابی اندونزی در این مراسم، به بیان سخنانی در خصوص آیین و سبک زندگی و شخصیت والای امام رضا(ع) پرداخت.

وی همچنین، به شرایط اجتماعی و فرهنگی در دوران امامت آن حضرت و موضوع انتقال ایشان به مرو اشاره کرد.



صحن های حرم حضرت امیرالمومنین (ع) تزیین شد

خادمان آستان مقدس علوی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) صحن های حرم مطهر حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) را با پارچه نوشته های سبز تزیین کردند.
به مناسبت ولادت سراسر نور حضرت سلطان ابا الحسن علی بن موسی الرضا (ع) صحن های مختلف حرم مطهر حیدری مزیّن به پارچه نوشته های سبز رنگ شد.

حرم حضرت امیرالمومنین (ع) خود را برای برگزاری مراسم ولادت امام رضا (علیه السلام) آماده می کند.

یوسف الشیخ راضی تولیت آستان مقدس علوی از هیئت آستان قدس رضوی که حامل پرچم حرم امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) بود، استقبال کرد.

متولی آستان مقدس علوی گفت: این روز ها که همزمان با سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا المرتضی (ع) و خواهر گرامی اش حضرت فاطمه معصومه (س) است، پرچم حرم امام رضا (ع) در عتبات مقدسه عراق و جهان اسلام گردانده می شود و این کار از حرم مطهر حضرت امیر المومنین (ع) آغاز می شود و این موجب افتخار ماست که این پرچم را ببوسیم و از هیئت آستان رضوی استقبال کنیم.

الشیخ راضی افزود: آستان مقدس علوی در ماه ذی القعده هر سال از پرچم حرم امام رضا (ع) استقبال می کند و این کار در جهت مقدمه سازی برای برگزاری مراسم ولادت امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از جوار حرم جدش حضرت امیرالمومنین (ع) انجام می گیرد تا استقبال از این پرچم در سایر حرم های مطهر در عراق و جهان اسلام انجام گیرد.

شایان ذکر است که مدیر دفتر تولیت آستان علوی به همراه بخش روابط عمومی آستان از هیئت آستان قدس رضوی در فرودگاه نجف اشرف استقبال کرده و آنان را تا حرم مطهر امام علی (ع) همراهی کردند.


جشن میلاد امام رضا(ع) در سریلانکا برگزار شد 

همزمان با هشتمین روز دهه کرامت، مراسم بزرگداشت میلاد حضرت ثامن الحجج علی بن الموسی الرضا(ع) با حضور ایرانیان مقیم، علاقه‌مندان و دوستداران اهل بیت(ع) در کلمبو برگزار شد.

در این مراسم، علاوه بر اشاره به مقام والای آن امام همام، دعای پُرفیض کمیل قرائت شد و سپس، در مدح امام رضا(ع) مولودی خوانی انجام شد.

همچنین در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی با عنوان «عکس رضوی» برپا شد و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 

منبع: حوزه نیوز