۱۳۹۷/۰۸/۱۵
۳:۲۵ ب٫ظ

یک گروه از جوانان فلسطینی برای نشان دادن رنج و درد ملت فلسطین کمپینی را برای همبستگی با مردم این کشور با هشتگ(# من- فلسطین- هنا- الیمن) به راه می اندازند.

از فلسطین تا یمن

به گزارش الأمه:

 یگ گروه از جوانان فلسطینی برای راه اندازی کمپین همبستگی با ملت یمن را با هشتگ # از – فلسطین- تا- یمن (# من- فلسطین- هنا- الیمن) آماده می شوند و این مسئله به علت شباهت در رنج ملت یمن و فلسطین است.

 

کاربران پایگاه های اجتماعی فلسطینی تصمیم گرفتند تا با این هشتگ، مخالفت خود را نسبت به کشتار ائتلاف عربی به رهبری عربستان یمن که هزاران بی گناه را به خاک و خون کشیدند، اعلام و این کشتار را محکوم کنند.

 

یکی از کاربران فیس بوک در این باره گفت: ملت مظلوم یمن شایسته واکنش زیبا و دریافت پاداش هستند، چرا که این ملت در جریان جنگ فلسطینی ها با رژیم صهیونیستی از آغاز مبارزه کردند و مقاومت فلسطین را با پول امداد رساندند و تظاهرات هایی در حمایت از فلسطینی ها به راه انداختند.

 

همچنین، یکی از فعالان دیگر در فیس بوک تصویر بدن لاغر و نحیف یک کودک یمنی را منتشر کرد که این تصویر رنج یمنی ها را که در نتیجه محاصره به آنها تحمیل شده است، نشان می دهد.

 

یک فعال دیگر نیز در توئیتر نوشت که در یمن دوبرابر درد فلسطین است.

 

ملت یمن تا امروز دربرابر جنگ ائتلاف سعودی که از سال 2015 میلادی آغاز شده است، و محاصره تحمیلی و گرسنگی و بیماری که هزاران نفر هلاک کرده است، مقاومت می کنند.

 

تعداد شهدا و زخمی های یمنی بسیار زیاد است و آخرین آمار منتشر شده در این باره نشان می دهد که در طول 1300 روز تجاوز 15 هزار و 182 نفر شهید و 23 هزار و 822 یمنی زخمی شدند و باوجود تلاش ها برای توقف جنگ، درخواست ها تاکنون فایده ای نداشته است.

 

سازمان های بین المللی بشردوستانه اخیرا نسبت به وضعیت فاجعه بار یمن هشدار دادند و اعلام کردند که بیش از دو یمنی از نبود امنیت و نیازهای ضروری رنج می برند.

 

این سازمان ها اعلام کردند: از آغاز جنگ در یمن بیش از شش هزار کودک کشته شدند و بسیاری جراحات خطرناک برداشتند.

 

صلیب سرخ نیز یمن امروز را جهنمی برای کودکان دانسته است.

 

گفتنی است، عربستان سعودی در 25 مارس 2015 ( ششم فروردین 1394) با تشکیل ائتلاف عربی در حمایت از دولت «عبد ربه منصور هادی» حمله هوایی علیه یمن را با نام عملیات طوفان قاطعیت (عملیة عاصِفة الحزم) آغاز کرد واز دوم اردیبهشت با نام عملیات احیای امید (عملیة إعادة الأمل) ادامه یافت. هواپیماهای پنج کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان در این حمله مشارکت دارند و سومالی نیز اجازه استفاده از پایگاه‌های نظامی خود برای حمله را داده‌ است. از آغاز عملیات ائتلاف بیش از 10 هزار نفر کشته شده اند و هزاران نفر درحال حاضر با قطحی روبه رو هستند.

 

منبع: شبستان