۱۳۹۷/۱۲/۰۸
۳:۵۳ ب٫ظ

رامی مالک بعد از دریافت اسکار بهترین بازیگر در روز گذشته عنوان کرد یک رگ مصری دارد و فرزند مهاجری است که همراه نسل اول مهاجران به آمریکا مهاجرت کردند.

استقبال از موفقیت رامی مالک بازیگر مصری الاصل در کسب جایزه اسکار

به گزارش الأمه:

 وی بعد از دریافت جایزه ضمن تشکر از تمامی دست‌اندرکاران فیلم «حماسهٔ کولی» از مادر خود که در جشن حاضر بود نیز تشکر و قدردانی کرد.

وی شباهت بسیاری به قهرمان واقعی فیلم دارد که فردی مرکوری خوانندهٔ اصلی گروه راک «کوین» ایتالیایی است و زادهٔ پدر و مادری هندی الاصل بود که در اواخر دههٔ دوم زندگی‌اش از هند مهاجرت کردند.

مالک که در لس آنجلس زاده شد از خانواده‌ای قبطی و ارتدکس از مصر است که در سال ۱۹۷۸ به ایالات متحدهٔ آمریکا مهاجرت کردند.

وی در یکی از مصاحبه‌های تلویزیونی‌اش عنوان کرده‌است که یک رگ یونانی نیز دارد.

مالک برنده شدن در اسکار را بزرگ‌ترین چالش زندگی‌اش عنوان کرد.

وی پیش از این برای این نقش موفق به دریافت توپ طلایی جشنوارهٔ «گلدن گلوب» آمریکا وجایزه انجمن نمایندگان سینمای بریتانیا شد.

وی عنوان کرد برای نقشش در فیلم «راپسودی بوهمی» یا «حماسهٔ کولی» مجبور شد آموزش‌های سختی ببیند و ویدئوهای مرکوری را تماشا کند تا نقش را عیناً همانند شخصیت او بازی کند.

مالک در این باره گفت: «تا کنون خودم را در هیئت خواننده ندیده بودم. من پیش از این اصلاً به پیانو دست هم نزده بودم.. راه سختی برای من بود و مجبور شدم آموزش ببینم و همه چیز را یاد بگیرم».

اولین کار سینمایی وی فیلم کمدی «شبی در موزه» بود و بعد از آن در دو فیلم «سپیده دم ۲» و «پیرپسر» نیز به ایفای نقش پرداخت.

مالک بعد از ایفای نقش در سریال تلویزیونی «مستر روبات» معروف شد و توانست برای نقش خود در آن جایزه ایمی سال ۲۰۱۶ را دریافت کند.

بعد از برنده شدن وی افراد زیادی از جمله مصری‌ها در توئیت‌هایشان موفقیت او را تبریک گفته و احساس غرور کردند. هشتگی نام وی نیزبه زبان عربی و انگلیسی روز دوشنبه در صدر همهٔ هشتگ‌ها قرار گرفت.

عمرو سلامه کارگردان مصری نوشت: «بیشترین باری است که هنگام تماشای جشن جوایز اسکار احساس افتخار می‌کنم، این جایزه برای رامی مالک مبارک باشد».

زینه یازجی یکی از اصحاب رسانه نیز نوشت موفقیت رامی بزرگ‌ترین دلیل بر توانایی افراد و هنر در از سرگذرداندن جنجال هویت است که امثال او و دیگران آن را احساس می‌کنند.

یازجی افزود: «جنجال هویتی که عرب‌های مهاجر و پناهندگان بسیاری با آن در کشورهای غربی دست و پنجه نرم می‌کنند، نقش ما این است که آن‌ها را در آغوش گرفته و تشویق کنیم که میراث ما را بپذیرند و همزمان با آن فرهنگ کشورهایی که در آنها زندگی می‌کنند را بپذیرند و گمراه نشده و به سمت افراط گرایی یا بیزاری از ارزش‌های عربی ما و انکار آنها نروند».

ماهر موصلی منتقد سعودی نیز در توئیتی نوشت: «برای یک نقش برندهٔ تمام این جوایز شدن در عرض یک سال دلیلی حتمی بر شایستگی وی به دور از هر تفسیر دیگری است. رامی مالک بازیگر با استعدادی است و من خیلی خوشحال هستم که در ردهٔ بازیگران هالیوود اسکاری قرار می‌گیرد نه اینکه تنها در ردهٔ بازیگران تلویزیونی باشد با اینکه قبلاً جایزه ایمی را نیز برده‌است».

موفقیت دیگر مالک از فیلم «حماسهٔ کولی» در زندگی شخصی‌اش، ارتباط وی با لوسی بوینتون بازیگر بریتانیایی است که در این فیلم نقش دوست دختر مرکوری را بازی کرد.

 

منبع: شرق الاوسط