۱۳۹۷/۰۶/۱۱
۴:۱۷ ب٫ظ

اکران فیلم سینمایی 'به وقت شام' در سالن تئاتر ملی بغداد پایتخت عراق با حضور 'ابراهیم حاتمی کیا' کارگردان با استقبال پرشور عراقی ها روبرو شد.

استقبال پرشور از «به وقت شام» در بغداد

به گزارش الأمه:

نمایش عمومی این فیلم شنبه شب در سالن بزرگ تئاتر ملی عراق به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار شد و شاهد حضور 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران، مسوولان فرهنگی عراق در حوزه های مختلف و جمعی از فرماندهان و رزمندگان الحشد الشعبی این کشور بود.
استقبال از این فیلم به حدی بود که بسیاری از علاقمندان بطور ایستاده و یا نشستن در راهروهای سالن، آن را تماشا کردند.
تماشاگران عراقی از قشرهای مختلف بویژه جوانان و زنان حضور گسترده ای در این مراسم داشتند و بارها با ندای 'یا علی'، 'یا حسین' و 'یا زینب' با فیلم همراهی و در صحنه های مختلفی نیز با کف زدن های ممتدد فیلم را تشویق کردند.
از آنجا که قصه فیلم، جنایت های وحشیانه داعش و مقابله و جانفشانی های نیروی مقاومت در برابر آن بود که سرگذشت مشترک عراقی ها در سه سال گذشته است و نیز بدلیل وجود قرابت های جغرافیایی، فرهنگی و مذهبی بسیار میان سوریه و عراق، تماشاگران عراقی به شکل گسترده ای با این فیلم ارتباط برقرار کردند.
بسیاری از تماشاگران عراقی در صحنه های مختلف بشدت تحت تاثیر قرار گرفته و اشک هایشان جاری شده بود.
پیش از آغاز فیلم، حاتمی کیا در یک کنفرانس خبری کوتاه به سوالات خبرنگاران و فعالان حوزه فیلمسازی عراق درخصوص چگونگی ساخت به وقت شام و برنامه های آتی این کارگردان سرشناس ایرانی پاسخ داد.

 

منبع: ایرنا