۱۳۹۷/۰۲/۳۰
۱۱:۵۱ ق٫ظ

وزير امور اسرا در دولت منتخب فلسطين از يورش زندانبانان صهيونيست به سلول‌هاي اسراي دربند رژيم صهيونيستي، ضرب و جرح و تلاش براي اذيت و آزار جنسي آنها پرده برداشت.

اسرای فلسطینی قربانی ضرب‌وجرح و آزار جنسی صهیونیست‌ها

عطا الله ابوالسبح " در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غزه با اشاره به شدت درد و رنج‌هاي زنان اسير فلسطيني گفت كه آنها در شرايط غيرانساني زندگي مي‌كنند و با شديدترين مجازات و اقدامات سركوبگرانه مواجه هستند.

وي افزود: رنج‌هاي زنان اسير فلسطيني از زمان بازداشت آنها در بازداشتگاه‌ها بدون ارائه هيچ گونه خدماتي آغاز مي‌شود و تا يورش زندانبانان به سلول‌هاي آنها در زندان، ضرب و شتم و تلاش براي اذيت و آزار جنسي ادامه دارد.

وي تعداد زنان اسير در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي را 37 نفر اعلام كرد و گفت كه هفت نفر از آنها به حبس ابد محكوم هستند و "قاهره السعدي "، "احلام التميمي " و "آمنه مني " از برجسته‌ترين اسراي دربند رژيم صهيونيستي هستند.

ابو السبح با اشاره به ممنوعيت ملاقات زنان اسيري كه به جهاد اسلامي و حماس منتصب هستند، گفت: دليل اين امر اين است كه اين اسرا به گروه‌هاي مقاومت در برابر اشغالگري انتصاب دارند كه سعي دارند[براي مبادله اسرا] نظاميان صهيونيست زيادي را به اسارت بگيرند.

وي از زندانبانان صهيونيست به عنوان "نئو نازي‌ها " ياد كرد و افزود كه آنها جنايت‌هاي شنيع و وحشتناكي عليه اسرا مرتكب مي‌شوند.

وزير امور اسرا در دولت منتخب فلسطين در ادامه گروه‌هاي مقاومت فلسطين را به تلاش براي اسارت بيشتر نظاميان رژيم صهيونيست فراخواند و ابراز اميدواري كرد كه معامله تبادل اسرا هر چه سريع‌تر انجام شود و به موجب آن زن ، مرد و كودكان اسير فلسطيني در بند زندان‌هاي رژيم صهيونيستي و اسراي قديمي دربند اين رژيم آزاد شوند.

وي همچنين از تلاش جامعه جهاني براي آزادي "گلعاد شاليت " نظامي صهيونيست در نزد مقاومت و در عين حال ناديده گرفتن هزاران اسير فلسطيني دربند رژيم صهيونيستي انتقاد كرد.

 

زمان انتشار : 1390-01-20