۱۳۹۹/۰۲/۰۶
۱:۲۲ ب٫ظ

حجت الاسلام والمسلمین افضل حیدری دبیر وفاق المدارس شیعه پاکستان گفت: شیعیان در ایام کرونا از برگزاری نماز جماعت در مساجد پرهیز کنند.

اطلاعیه علمای پاکستان درباره اقامه نماز جماعت در شرایط کرونا

به گزارش الأمه:

حجت الاسلام والمسلمین افضل حیدری دبیر وفاق المدارس شیعه پاکستان با صدور اطلاعیه ای گفت: شیعیان در زمان شیوع کرونا از برگزاری نماز جماعت در مساجد پرهیز کنند چون طبق دستور دولت پاکستان برگزاری نماز جماعت در مساجد به شرط فاصله شش قدمی میان نماز گزاران است و با این شرط شیعیان نمی توانند نماز جماعت برگزار کنند زیرا در طبق فتوای مراجع تقلید شیعه، نماز جماعت با داشتن فاصله شش قدمی باطل است.

در این اطلاعیه که خطاب به ائمه جمعه، امام جماعت مساجد و مدیران مدارس دینی صادر شده آمده است که مساجد و حسینیه ها در این ایام باز بمانمد اما چون برگزاری اجتماعات و نماز جماعت باعث شیوع کرونا می شود از انجام این اعمال پرهیز کنند؛ چون حفظ جان انسان واجب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری در ادامه اظهار داشت: این اطلاعیه طبق فتوای مراجع عظام تقلید، مقامات پزشکی و به دستور حجج اسلام والمسلمین حافظ سید ریاض حسین نجفی رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان، سید ساجد علی نقوی رهبر شیعیان پاکستان، شیخ محسن علی نجفی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در پاکستان و سید نیاز حسین نقوی نائب مدیر حوزه علمیه المنتظر لاهور و دیگران صادر شده است.

در این اعلامیه امده است که در مکتب اهل بیت (ع) برای نماز پنجگانه مساجد و برای عزادرای امام حسین (ع) حسینیه اختصاص دارد، اما در جاهایی که مسجد نداشته باشند نماز در حسینیه و در جاهایی که حسینیه نداشته باشد عزادارای در مسجد انجام می‌شود.

 

منبع: حوزه نیوز