۱۳۹۷/۰۲/۲۹
۳:۵۶ ب٫ظ

وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که 6300 اسیر فلسطینی و عرب دربند زندان های رژیم صهیونیستی از روز یکشنبه در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه اداره زندان ها علیه خود دست به اعتصاب غذا می زنند.

اعتصاب غذای 6300 اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیستی

ریاض الاشقر مدیر دایره اطلاع رسانی این وزارتخانه روز شنبه (2/7/2011) طی بیانیه ای خاطر نشان کرد که اسرای تمامی زندان ها از چند هفته پیش در معرض حملات بی سابقه سرکوب و ترور و جابجایی و انتقال به سلول های انفرادی قرار دارند و در همین راستا، تعدادی از رهبران جنبش اسیر به سلول انفرادی انتقال داده شده اند.

الاشقر تصریح کرد که کار به حد ضرب و شتم "نائل البرغوثی" سردار اسرای فلسطینی رسیده است که از نظر تمامی اسرا به منزل زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز است و علاوه بر این، یحیی السنوار رئیس هیات عالی رهبری اسرای حماس و دهها تن از اسرای قدیمی و اسرای محکوم به حبس های طولانی مدت نیز به سلول انفرادی انتقال داده شده اند.

وی افزود که حتی اسرای زن فلسطینی نیز از این موج خشونت ها و سرکوب ها در امان نمانده اند و اداره زندان ها احلام تمیمی را نیز تنها به این خاطر که در جریان دیدار با وکیل خود لیستی از اسامی اسرای زند دربند زندان های صهیونیستی را به همراه داشت، به سلول انفرادی انتقال داده است.

الاشقر در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرد که اعتصابی که از فردا یکشنبه آغاز می شود، هشداری به اداره زندان ها و تاکیدی بر لزوم دست برداشت دولت عبری از اقدامات وحشیانه خود در حق اسرا و حبس انفرادی آنهاست و در غیر این صورت، اسرا طی روزهای آینده بر حجم اقدامات مبارزاتی خود خواهند افزود و تنها به اعتصاب غذا اکتفا نخواهند کرد، بلکه اقدامات دیگری را نیز در دستور کار خود قرار خواهند داد تا اسرای فلسطینی به حقوق خود دست یافته و حملات بی رحمانه اداره زندان ها در حق آنها پایان بگیرد.

الاشقر در پایان اظهار داشت که اسرای زندان عسقلان از دیروز یکشنبه اعتصاب غذای سه روزه خود را آغاز کرده اند تا اعتراض خود به حمله یگان های "نحشون" به این زندان و تفتیش گسترده بخش های 4 و 5 و نیز تفتیش عریان و تحریک آمیز اسرا را نشان دهند.

زمان انتشار : 1390-01-01