۱۳۹۷/۰۱/۳۱
۱:۱۳ ب٫ظ

خواسته اسیران فلسطینی دربند اسرائیل چیزی نیست جز برخورداری از حقوقی که سازمان‌های حقوق بشر، برای آن قانون وضع کرده‌اند. قانون‌های حقوق بشری حتی درمورد بیماران اسیر در زندان‌های اسرائیل رعایت نمی‌شود و این خود رفتار ددمنشانه این رژیم را با دیگر اسرا فاش می‌کند.

اعتصاب غذا نشانه خشم اسیران فلسطینی

شیخ خضر عدنان رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر حقوق فلسطینان دربند رژیم غاصب اسرائیل، شیوه‌های شکنجه و آزار اسرای فلسطینی را به شدت تقبیح کرد.

به نقل از سایت خبری المنار، شیخ خضر عدنان چند روز پیش بار دیگر شیوه‌های شکنجه اسرای فلسطینی را نادرست اعلام کرد و از تمامی مردمی فلسطین درخواست کرد برای کاستن درد و رنج اسرا تلاش کنند.

وی در ادامه افزود که کمک کردن به اسیران فلسطینی و علی‌الخصوص اسیران سلول‌های انفرادی، علاوه بر این که واجب دینی و اخلاقی می‌باشد یک واجب ملی بشمار می‌رود و هر فرد فلسطینی باید برای آزادی این اسرا تلاش کند.

شیخ عدنان به روحیه بالای اسیران فلسطینی اشاره کرده و در این خصوص گفت: علی‌رغم تمام شکنجه‌های غیرانسانی رژیم صهیونیستی و مصائب اسیران باید گفت که این افراد از مقاومت و توان افسانه‌ای برخوردار هستند که به آن‌ها قدرت تحمل در مقابل تمام این سختی‌ها را می‌دهد. این اسیران حقیقتا از روحیه معنوی بی‌نظیری برخوردار هستند که از آنان در چنین موقعیتی توقع نمی‌رود.

او به خواسته این اسرا نیز اشاره کرد و در این باب گفت: خواسته اسیران فلسطینی دربند اسرائیل چیزی نیست جز برخورداری از حقوقی که سازمان‌های حقوق بشر، برای آن قانون وضع کرده‌اند. او به وضعیت نامناسب بیماران دربند این رژیم غاصب اشاره کرد و گفت: قانون‌های حقوق بشری حتی درمورد بیماران اسیر در زندان‌های اسرائیل رعایت نمی‌شود و این خود رفتار ددمنشانه این رژیم را با دیگر اسرا فاش می‌کند.

سلول‌های انفرادی، بازجویی در حالت عریان از اسیران و منع دیدار با خانواده‌ از جمله شکنجه‌های هستند که این رژیم علیه اسیران فلسطینی روا می‌دارد.

 رهبر جهاد اسلامی به تصمیم اسیران فلسطینی نیز اشاره کرد و گفت: اسرا علیه رژیم غاصب صهیونیستی، انقلاب خشم خود را اعلام کرده‌اند و قصد بازگشت از آرمان‌های خود را ندارند. تنها، اجرای خواسته‌های این اسرا، راه‌حل پایان این خشم و این اعتراض می‌باشد.

شیخ عدنان موسی در سال 1978 در روستای عرابه از توابع استان جنین به دنیا آمد. وی از اولین افراد روستای خود بود که همزمان با تاسیس جنبش جهاد اسلامی در اوایل دهه هشتاد قرن بیستم به این جنبش پیوست. شیخ عدنان در تاریخ 2011/12/17 به دست اشغالگران صهیونیست دستگیر شد و از زمانی که شیخ را به مرکز بازداشت الجمله انتقال دادند، وی به اعتصاب غذا دست زد. در طی دو ماه اعتصاب غذای این رهبر فلسطینی، هیچ یک از نهادهای حقوق بشر واکنشی نشان ندادند. این در حالی بود که شیخ عدنان در وضعیت جسمی بسیار بدی بسر می‌برد. اما سرانجام رژیم صهیونیستی مجبور به آزادی وی شد. 

 

زمان انتشار : 1391-03-01