۱۳۹۷/۰۳/۰۱
۴:۲۵ ب٫ظ

قائم مقام وزير علوم در امور بين‌الملل با قائم مقام آكادمي علوم مجارستان در محل مركز همكاري‌هاي علمي بين‌المللي وزارت علوم ديدار و گفت‌وگو کرد.

اعزام دانشجویان مجارستانی به ایران برای گذراندن دوره‌های کوتاه مدت آموزش «زبان و ادبیات فارسی

در اين ديدار دکتر ارسلان قرباني با ابراز خرسندي از روابط علمي و فرهنگي دو كشور ايران و مجارستان اظهار كرد: با توجه به وجود مراكز متعدد علمي و دانشگاهي در كشور، علاقمند به گسترش همكاري‌هاي علمي و پژوهشي با دانشگاه‌ها و مراكز علمي مجارستان هستيم.

در ادامه ماروت قائم مقام آكادمي علوم مجارستان با توجه به عضويت جمهوري اسلامي ايران در«اتحاديه بين‌المللي فرهنگستان‌ها» در كشور مجارستان، خواستار همكاري بيشتر ايران با اين اتحاديه شد.

وي ضمن ابراز علاقمندي براي گسترش هرچه بيشتر همكاري علمي با دانشگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران، خواستار اعزام دانشجوياني از كشور مجارستان براي گذراندن دوره‌هاي كوتاه مدت آموزش زبان و ادبيات فارسي به كشورمان شد.

قرباني با اظهار علاقمندي به تقويت همكاري جمهوري اسلامي ايران در اتحاديه بين‌المللي فرهنگستان‌ها در كشور مجارستان، گفت: پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي جمهوري اسلامي ايران اقدام لازم را براي تقويت همكاري با اين اتحاديه انجام خواهد داد و فرهنگستان‌هاي علوم و زبان و ادبيات فارسي کشور نيز اين موضوع را مورد توجه و بررسي قرار مي دهند.

وي ضمن حمايت از گسترش همكاري دو کشور در خصوص زبان و ادبيات فارسي، اظهار اميدواري كرد همكاري‌هاي علمي، پژوهشي و فرهنگي بين دو كشور نيز گسترش يابد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01