۱۳۹۷/۰۱/۲۵
۳:۱۰ ب٫ظ

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه به دعوت همتاي الجزايري خود و براي شركت در آيين افتتاح جشنواره مزبور به اين كشور سفر كرده است، در مدت اقامت كوتاه خود در الجزيره ضمن ديدار با خانم 'خليده تومي' وزير فرهنگ الجزاير با وزراي فرهنگ كشورهاي قطر، سودان، فلسطين، تونس ، مغرب و دبير كل آيسسكو ن

افتتاح آیین جشنواره تلمسان الجزایر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

الجزيره- آيين جشنواره مردمي شهر 'تلمسان' الجزاير، پايتخت فرهنگي جهان اسلام در سال 2011 با حضور 'سيد محمد حسيني' وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزارشد.   

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه به دعوت همتاي الجزايري خود و براي شركت در آيين افتتاح جشنواره مزبور به اين كشور سفر كرده است، در مدت اقامت كوتاه خود در الجزيره ضمن ديدار با خانم 'خليده تومي' وزير فرهنگ الجزاير با وزراي فرهنگ كشورهاي قطر، سودان، فلسطين، تونس ، مغرب و دبير كل آيسسكو نيز ديدار و گفت وگو كرد.

در اين ديدار ها ضمن تبادل نظر و طرح ديدگاه هاي فرهنگي از سوي وزاري ياد شده بر تحكيم هرچه بيشتر اشتراكات فرهنگي كشورهاي اسلامي تاكيد شد.

در مراسم افتتاح جشنواره تلمسان، نمادهاي تمدن اسلامي و ميراث فرهنگي كشورهاي مختلف جهان اسلام در خيابان هاي شهر تلمسان به نمايش گذاشته شد و گروه هاي موسيقي محلي نيز در خيابان هاي اين شهر به اجراي برنامه پرداختند.

اجراي موسيقي سنتي ايراني از سوي يك گروه موسيقي كشورمان نيز از ديكر برنامه هاي آيين افتتاح جشنواره مزبور بود كه مورد استقبال شركت كنندگان در اين مراسم قرار گرفت.

مراسم افتتاح رسمي اين جشنواره با حضور 'عبدالعزيز بوتفليقه' رييس جمهور الجزاير و مقام هاي ساير كشورها عصر شنبه در شهر تلمسان برگزار مي گردد.

به گفته وزير فرهنگ الجزاير، نمايندگان 25 كشور و 8 سازمان بين المللي و منطقه اي از جمله 15 وزير و 5 دبيركل و مديركل در مراسم افتتاحيه رسمي اين جشنواره شركت مي كنند.

اين جشنواره تا اواخر سال جاري ميلادي ادامه خواهد داشت و 29 كشور عضو سازمان آيسسكو وابسته به سازمان كنفرانس اسلامي و 12 كشور خارج از اين سازمان از جمله اسپانيا، پرتغال، هند، چين و آمريكا در برنامه هاي فرهنگي، علمي و هنري آن مشاركت خواهند داشت.

يك هفته از برنامه هاي اين جشنواره نيز به هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران اختصاص يافته است.

شهر تلمسان يكي از شهرهاي مهم الجزاير و در شمال غرب اين كشور واقع شده است كه به دليل برخورداري از تاريخ متمايز و ميراث فرهنگي و تمدن غني و نقش آن در مقاطع مختلف تاريخ اسلام از سوي آيسسكو به عنوان پايتخت جهان اسلام در سال 2011 انتخاب شده است.

 

زمان انتشار : 1390-02-01