۱۳۹۸/۰۹/۲۶
۸:۲۸ ق٫ظ

بزرگ‌ترین نماد فلسطین در جهان اسلام با هدف جاودانه‌کردن آرمان فلسطین در شمال شرق تونس افتتاح شد.

افتتاح بزرگ‌ترین نماد فلسطین در تونس

به گزارش الأمه:

شهرداری شهرک «الکرم» واقع در شمال شرق شهر تونس، پایتخت کشور تونس به مناسبت گرامیداشت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین و همچنین، سومین سالگرد ترور «محمد الزواری»، کارشناس صنایع هواپیمایی و مهندس پهباد تونسی از سوی موساد، بزرگ‌ترین نماد فلسطین در جهان عربی و اسلامی را افتتاح کرد.

این نماد شامل سه میدان می‌شود که میدان نخست، به نام میدان «الحق الفلسطینی» نام‌گذاری شده و شامل چندی نقاشی دیواری است که مجسم‌کننده مبارزه و مقاومت فلسطینیان است.

میدان دوم میدان «باب المغاربة»(از مشهورترین درب‌های ورودی مسجدالاقصی) نام دارد که در آن باب المغاربه در بخش قدیمی قدس اشغالی ترسیم شده است.

میدان سوم نیز به نام مهندس تونسی «محمد الزواری» که سه سال پیش در مقابل منزل خود در شهر «صفاقس» ترور شد و مقامات تونسی موساد را مسئول ترور وی معرفی کردند، نام‌گذاری شده است.

فتحی العیونی، رئیس شهرداری شهرک «الکرم» در شمال شرق پایتخت تونس با بیان این که ما نیازداریم مسئله فلسطین را در میان امت عربی و اسلامی نهادینه کنیم، درباره افتتاح این نماد گفت: می‌خواستیم با روشی جدید و به دور از روش‌های سنتی به مسئله فلسطین بپردازیم.

وی افزود: ما با هدف جاودانه‌کردن آرمان و مبارزه ملت فلسطین در قلوب مردم تونس، اعراب و مسلمانان بزرگ‌ترین نماد فلسطین را افتتاح کردیم.

العیونی با اشاره به این که بدون آزادی قدس، شرافت و آزادگی معنایی ندارد، تأکید کرد: تا زمانی که ملت فلسطین در اشغال رژیم صهیونیستی به سر می‌برد، ملت عرب نمی‌تواند احساس افتخار و شرافت کند.

هائل الفاهوم، سفیر فلسطین در تونس، اکرار نوزابهاکتی، سفیر اندونزی در این کشور و علی اونانیر، سفیر ترکیه در تونس در مراسم افتتاح نماد فلسطین حضور داشتند.

 

منبع: ایکنا