۱۳۹۸/۰۷/۰۲
۸:۲۷ ق٫ظ

از جمله آثار به نمایش گذاشته شده در موزه تاریخ قرآن،‌ ۲۲ نسخه دست‌نویس تاریخی قرآن است که یکی از آن‌ها قدیمی‌ترین نسخه موجود در اندونزی به شمار می رود.

افتتاح موزه تاریخ قرآن در اندونزی

به گزارش الأمه:

«ادی رحمایادی» استاندار سوماترای شمالی،‌ در مراسم افتتاح این موزه گفت: نسخه‌های تاریخی بسیاری از قرآن کریم در این استان از جمله در منطقه باروس که نخستین بار اسلام از آنجا وارد سوماترای شمالی شده وجود دارد.

ادی با اظهار امیدواری به اینکه مردم به حفظ نسخه‌های قدیمی و آموزش قرآن به نسل جوان اهتمام داشته باشند، افزود: ما پس از بررسی در برخی مناطق این استان چند نسخه تاریخی قرآن را یافتیم که بیش از ۲۵۰ سال قدمت دارند. همه این نسخه‌ها اکنون در این موزه به نمایش درآمده‌اند.

ادی از «ایچوان ازهری» استاد تاریخ که به کشف این نسخه‌های تاریخی و معرفی آن به موزه کمک کرده، قدردانی کرد. وی افزود: هنوز نسخه‌های دیگری از قرآن‌های تاریخی در این استان موجود است که باید آنها را پیدا کنیم.

ایچوان نیز گفت: قدیمی‌ترین نسخه قرآن به نمایش درآمده در این موزه مربوط به سال ۱۰۷۰ هجری است.

این استاد تاریخ تصریح کرد: در استان سوماترای شمالی نسخه‌های دست‌نویس قرآن زیادی وجود دارد که نشان‌دهنده سیر تاریخی اسلام در این منطقه است. هنوز نسخه‌های زیادی باقی مانده که ما در جستجو برای یافتن آنها هستیم.

منبع: ایکنا