۱۳۹۷/۰۷/۰۷
۷:۲۰ ب٫ظ

نهمین دوره آموزش زبان فارسی در منطقه زینبیه در حومه دمشق روز پنج شنبه 5 مهر 1397 در مجتمع فرهنگی ، آموزشی امام خمینی وابسته به دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله) در سوریه برگزار شد.

افتتاح نهمین دوره آموزش زبان فارسی در منطقه زینبیه سوریه

به گزارش الأمه:

پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید ، ابتدا سرپرست مجتمع آموزشی امام خمینی گزارشی از برنامه های آموزشی مجتمع در زمینه سواد آموزی و زبان فارسی ارائه نمود . سپس یکی از فارسی آموزان که دو مرحله را گذرانده بود در سخنان کوتاهی به زبان فارسی از دست اندرکاران مجتمع و رایزنی فرهنگی تقدیر نمود . آقای صالحی نیا رایزن فرهنگی نیز طی سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع علاقمندان به زبان فارسی ، به آن ها سفارش کرد با جدیت و پیوستگی مراحل آموزشی را دنبال نمایند چون در غیر این صورت در یادگیری زبان دچار مشکل می شوند لذا تأکید نمود جدیت و عزم و اراده در فرایند یادگیری شرط اساسی است و بقیه امور از جمله مدرسین و کتاب های آموزشی نقش کمک کننده به زبان آموز را دارند و رایزنی فرهنگی در این زمینه متعهد می شود . وی در پایان از نمایندگی مقام معظم رهبری (مدظله) که نسبت به ترویج آموزش زبان فارسی اهتمام دارند ، تشکر و قدردانی نمود .

در ادامه برنامه آقایان حسن مصری مدرس زبان فارسی و عبداللهی سرپرست مدارس جمهوری اسلامی ایران و یکی از سواد آموزان صحبت کردند . در پایان آیت الله طباطبایی نماینده مقام معسظم رهبری (مدظله) در سوریه طی سخنانی از فارسی آموزان و سواد آموزان تشکر و قدردانی کردند و در خصوص اهمیت یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان انقلاب اسلامی صحبت نمودند .      

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق