۱۳۹۷/۰۲/۲۶
۶:۲۵ ب٫ظ

يك فعال حقوقي اعلام كرد كه طبق اسناد به دست آمده رژيم سابق مصر با همكاري يك شركت انگليسي در حال تهيه برنامه‌اي رايانه‌اي براي جاسوسي از مردم مصر بوده است.

افشای همکاری انگلیس و مبارک برای جاسوسی از مردم مصر

«دكتر مصطفي حسين» فعال حقوقي اعلام كرد كه يكي از شركت‌هاي انگليسي با رژيم سابق مصر قراردادي امضا كرده بود كه بر اساس آن برنامه‌اي رايانه‌اي براي جاسوسي از مردم مصر تهيه كند.

بنا بر اين گزارش، قرار بوده است تا اين شركت انگليسي برنامه‌اي با هدف جاسوسي از مردم مصر از طريق ورود به رايانه شخصي و خانگي مردم براي وزارت كشور مصر تهيه كند.

روزنامه واشنگتن‌تايمز با اعلام اين خبر نوشت: مصطفي حسين اخيرا به سندي دست پيدا كرده است كه صحت اين مطلب را تاييد مي‌كند.

اين روزنامه آمريكايي تصريح كرد كه اين سند نشان مي‌دهد شركت انگليسي «فروش برنامه‌هاي رايانه‌اي گاما» در قراردادي با وزارت كشور رژيم سابق مصر به رياست حسني مبارك، قرار بود با استفاده از كارشناسان امنيتي نامه‌هاي الكترونيكي (ايميل) مردم را به همراه ديگر وسايل ارتباطي‌شان تحت كنترل و جاسوسي بگيرد.

طبق اين سند، شركت گاما متعهد شده بود كه در مأموريت خود با شركت‌هاي بزرگ گوگل، ياهو، اسكاي بي به توافق برسد.

همچنين مصطفي حسين تاكيد كرد، سندي كه به دست آمده است نشان مي‌دهد كه دستگاه امنيتي كشور در رژيم سابق به حريم خصوصي مردم خود اهميت نمي‌داد و ثابت مي‌كند كه حسني مبارك از مردم خود جاسوسي مي‌كرده است تا به حكمراني خود ادامه بدهد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01