۱۳۹۷/۰۵/۰۸
۱۱:۲۰ ق٫ظ

یک دانش آموز عربستان هنگام مراسم تقدیر در مسابقات المپیاد جهانی شیمی جای خود را به علت حضور دانش آموز رژیم صهیونیستی تغییر داد و در کنار ایران ایستاد.

اقدام ضد صهیونیستی دانش آموز عربستانی در المپیاد جهانی شیمی

به گزارش الأمه به نقل از شبستان:

 هنگام مراسم تقدیر از برندگان در اختتامیه المپیاد جهانی شیمی 2018 میلادی که در چک و اسلواکی برگزار شد، «بدر سلمان الملحم» دانش آموز عربستان با پرچم این کشور در کنار یک دانشجوی اسرائیلی قرار داشت و به همین پرچم عربستان را از پرچم رژیم صهیونیستی دور کرد و در کنار شرکت کننده ایرانی ایستاد تا پرچم کشورش در کنار پرچم ایران قرار گیرد.

 

کاربران شبکه های اجتماعی فیلم ویدیویی این صحنه را در این شبکه ها قرار دادند، به طوری که الملحم را نشان می دهد که جای خود را درحالی پرچم عربستان را در دست دارد، به علت نزدیک شدن دانشجوی اسرائیلی در کنارش، تغییر می دهد و به طرف دیگر دانش آموزان حاضر و در کنار دانش آموز ایرانی می ایستد.

 

برخی کاربران شبکه های اجتماعی با انتشار این فیلم نوشتند که تو افتخار ما هستی.

 

بدر الملحم در این مسابقات توانست مدال نقره را به دست آورد.

 

المپیاد جهانی شیمی، یکی از مسابقات علمی بین المللی برای دانش آموزان دبیرستانی است که در یکی از کشورهای جهان به عنوان میزبان و به صورت دو آزمون تئوری و آزمایشگاهی برگزار شده ‌است. مدت زمان هر یک از آزمونها بین 4 تا 5 ساعت و دو آزمون در دو روز متفاوت برگزار می گردند. بالاتر 10%  شرکت کنندگان مدال طلا، 20% مدال نقره، 30 % مدال برنز و 10 % دیپلم افتخار را دریافت می‌کنند.