۱۳۹۷/۰۲/۳۱
۵:۴۹ ب٫ظ

يك روزنامه لبناني با افشاي همكاري كامل آل‌سعود با آمريكا و اسرائيل براي ممانعت از وقوع انقلاب‌هاي مردمي تأكيد كرد: خاندان سعودي از اسلام جدا شده است؛ انقلاب اكنون آماده ورود به عربستان است؛ آل سعود راه گريزي ندارد.

الاخبار: انقلاب آماده ورود به عربستان است

روزنامه الاخبار لبنان در مقاله‌اي با بيان اينكه عربستان سعودي از انقلاب‌هاي منطقه حقيقتا به هراس افتاده است، تصريح كرد كه انقلاب‌هاي مردمي منطقه اكنون به پشت درهاي عربستان سعودي رسيده است ولي خاندان حاكم در رياض راه گريزي ندارند.

* عربستان سعودي وارد جنگ عليه انقلاب‌هاي مردمي شده است

الاخبار نوشت: به نظر مي‌رسد سياست عربستان سعودي وارد جنگي نابودكننده عليه انقلاب‌هاي مردمي منطقه شده است. علت كاملا روشن است. خاندان حاكم در عربستان سعودي از نزديك شدن آتش به خود مي‌ترسد و مي‌ترسد كه اين آتش خاندان سعودي را بسوزاند. آن هم در كشوري كه با همه كشورهاي فرق مي‌كند و اسم خاندان حاكم بر آن گذاشته شده است و گويي كه مردم اين كشور هيچ ويژگي خاص خود ندارند جز اينكه بخشي از املاك و دارايي‌هاي خاندان حاكم باشند.

الاخبار تصريح كرد: خاندان سعودي از انقلاب‌هاي خودجوش و تاريخي مردم منطقه بشدت ترسيده است. همه ما رويدادهاي دهه 50 و 60 را به ياد داريم. موجها و كودتاهاي افسران موسوم به آزاده كه برخي از آنان به انقلاب‌هاي سياسي و اجتماعي تبديل شد. نوعي جنبش عربي تاثيرگذار به وجود آمد و به نظر رسيد كه زندگي جهان عرب در حال تغيير كردن است و اين جنبش ممالكي را تهديد مي‌كرد كه اتكايشان به استعمار است. به نظر مي‌رسيد كه منطقه از معادلات قرون وسطايي خارج مي‌شود. انقلاب مصر در قلب اتفاقات بود و دامنه آن به شام و يمن و به كشورهاي حاشيه خليج [فارس] رسيد. گويي كه دامنه حركت انقلاب مصر ممكلت قرون وسطايي در رياض را محاصره كرده است.

بنا بر اين گزارش، جنبش شاهزادگان آزاد (در سال 1958) از فرزندان همين آل سعود تشكيل شد و اينگونه به نظر رسيد كه خاندان حاكم در معرض توفان است و پشتيباني جز آمريكا، حافظ منافع نفتي آن، براي خود نيافت. آمريكايي كه از كودتاي انور سادات در مصر حمايت كرد و شعله انقلاب مردم اين كشور را در سالهاي 1973 خاموش كرد و راه را براي حكمراني و آغاز دوران حاكميت آل سعود باز كرد؛ دوراني كه پيشروي و افزايش نفوذ آمريكا و اسرائيل به قدري زياد شد كه به نظر مي‌رسيد اتحاديه عرب نهادي زائد و اضافي و حتي تابع دستگاه‌هاي اطلاعاتي آمريكاست.

اين روزنامه نوشت: پس از اين همه جمهوري‌هاي تازه پا گرفته مانند عربستان سعودي به دولت‌هايي پادشاهي و سلطنتي تبديل شدند؛ دولت‌هايي كه يك خاندان در آن حكومت كند و گرداگرد آن ميلياردها پول تاراج شد.

* انقلاب‌هاي منطقه، انقلاب مردم آزاده است؛ سلاح آمريكا هم نجات‌بخش نيست

الاخبار با نگاهي گذرا بر سير تحولات در عربستان و همكاري كامل وي با آمريكا عليه برخي جريان‌ها در منطقه مانند جريان مقاومت تصريح كرد: همانطور كه متحدان آمريكا از انقلاب‌هاي مردمي منطقه غافلگير شدند و از پيروزي آن تعجب كردند، از عواقب تهديدكننده آن براي دولت خود نيز هراسان شدند. اينبار اين انقلاب‌ها از جايي آغاز شد كه تصورش را هم نمي‌كردند. اين بار ديگر كودتاي افسران آزاد (در مصر) نبود بلكه اينبار حركت مردم آزاد است كه ناشي شده از سال‌ها خشم انبار شده و حس عميق حقارت است كه ميليون‌ها نفر را به خيابان‌ها كشاند به طوري كه هر خاندان حاكمي از آن در امان خواهد ماند حتي آنان كه در برج‌هاي محكم و بر خروارها پول دزدي نشسته باشند؛ همچنانكه تجربه نشان داده است حتي سلاح آمريكايي نيز در لحظه خطر سودي ندارد.

* دسته‌چك سعودي و رشوه به مردم هم سودي نخواهد داشت

الاخبار نوشت: خاندان سعودي نيز اخيرا همانطوري رفتار كرد كه از قبل مي‌دانست و تلاش كرد با دوري كردن از اصلاح و تغيير با دادن پول خطر را دفع كند و دسته‌چك بكشد و چك اول نصيب مردم عربستان شد. خاندان حاكم سه ميليارد دلار به صورت كمك‌هاي فوري به مردم داد و تلاش كرد آتش درون سينه مردم را خاموش كند و خود را از سرنوشت خاندان حاكم در تونس كه به عربستان فرار كرد، دور نگاه دارد ولي نگراني شديد به هزاران شاهزاده سعودي راه پيدا كرده است.

* تماس‌هاي آشكار با آمريكا و پشت‌پرده با اسرائيل براي سركوب انقلاب مصر

اين روزنامه لبناني تصريح كرد: انتقال انقلاب از تونس به مصر براي خاندان آل سعود بسيار هراس‌انگيز بود. از همين جا بود كه تماس‌هاي پشت‌پرده شكل گرفت و تلاش‌هاي پيگيرانه براي فشار بر مردم آغاز شد و رياض دوباره دسته چك خود را باز كرد و اين بار حركت آل سعود كاملا هماهنگ و آشكار با آمريكا و در پنهان با اسرائيل آغاز شد. تلاش‌ها براي نجات حسني مبارك كه با حمايت مالي جدي عربستان سعودي شكل گرفت، جدي شد ولي اين همه حاصلي جز شكست نداشت چون اينان زبان انقلاب را نمي‌فهمند. سرانجام مبارك بر خلاف هزينه كردن 5 ميليارد دلار خلع و حكم بازداشت وي بر خلاف تهديد به اخراج يك ميليون مصر شاغل در عربستان صادر شد تا جايي كه خاندان سعودي شكست خورد را با انتقام‌گيريهاي آشكار ادامه داد و گروه‌هاي سلفي را با حمايت مالي خود به شعله‌ور كردن آتش در مصر وادار كرد.

* انقلاب الان در آستانه ورود به عربستان است؛ آل سعود راه فرار ندارد

الاخبار نوشت: نتيجه اينكه ترس و هراس عربستان نيز غريزي و براي حفظ قدرت پادشاهي است كه كاملا از اسلام درست و تعاليم عالي آن جدا شده است. زيرا اسلام ظلم را تاييد نمي‌كند و نمي‌پذيرد كه ثروت‌ها تاراج و قدرت به انحصار يك فرد يا خانواده در آيد.

اين روزنامه افزود: به لطف اراده مردم كه از اراده الهي است، زمان حساب فرا رسيده است. انقلاب مصر به يمن رسيد و قبل از آن در بحرين ظاهر شد و در ليبي اكنون بحراني شده است. آنچه در مصر روي داد بشدت در ديگر نقاط تاثيرگذار شد و روحيه انقلابي جديدي خلق كرد كه رويايي مردم را تحقق ببخشد و دست خاندان‌هاي مختلف را از قدرت كند؛ بنابراين خاندان آل سعود در رياض از اين قاعده مستثنا نيست و راه فراري ندارد زيرا انقلاب الان در آستانه ورود به عربستان است؛ انقلاب كه از يمن وارد مي‌شود.

 

زمان انتشار : 1390-01-01