۱۳۹۷/۰۹/۱۳
۱:۳۵ ب٫ظ

شیخ محرصاوی گفت: الازهر برای محقق شدن فارغ التحصیلی ۵ هزار دانشجوی دکترای اندونزیایی از الازهر تلاش می کند.

الازهر و اندونزی همکاری دوجانبه خود را تقویت می کنند

به گزارش الأمه:

روز گذشته گروهی از وزارت امور دینی اندونزی متشکل از خانم دکتر یوری یاسین مسئول اداره اعطای بورسیه به دانشجویان در وزارت امور دینی و خانم دکتر یانی مدیر مسئول 5 هزار دانشجوی بورسیه اندونزی و عثمان شهاب مشاور تربیتی و فرهنگی سفارت اندونزی در قاهره با محمد محرصاوی رئیس دانشگاه الازهر دیدار کردند.

محرصاوی در این دیدار گفت: دانشجویان خارجی از 100 کشور جهان در الازهر مشغمل تحصیل هستند و ما اهتمام ویژه ای به دانشجویان خارجی و میهمان داریم و در مورد اندونزی نیز ما توافق های علمی متعددی باهم داریم که از جمله آنها توافق سه ساله ای است که در سال 2010 در مورد سفر متبادل اعضای هیئت علمی و برگزاری نشست های علمی میان دانشگاه ها منعقد شد.

وی افزود: الازهر برای محقق شدن فارغ التحصیلی 5 هزار دانشجوی دکترای اندونزیایی از الازهر تلاش می کند و ما از گروه اعزامی از اندونزی می خواهیم این دانشجویان را به گونه‌ای سازماندهی کنند که مدرک لیسانس و فوق لیسانس و دکترای خود را در یک رشته دنبال کنند تا در آن به تخصص برسند.

رئیس دانشگاه الازهر تاکید کرد: اندونزی از بزرگ ترین کشورهای مسلمان از لحاظ جمعیت است و بیشترین تعداد دانشجو را در الازهر دارد و تنها کشوری است که در قاهره ساختمانی ویژه دانشجویان خود دارد و شیخ الازهر نیز توجه ویژه ای به دانشجویان اندونزی دارد.

 

منبع: حوزه نیوز