۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۱۱:۳۳ ق٫ظ

موسی علیان در این اثر خود سعی دارد مخاطب را متوجه ارزش زندگی اکنون خود کند و به او بگوید که تمام کارها و تاریخ امروز او در آرشیو زندگی‌اش حفظ خواهد شد و در سال‌های بعد اثر خود را به جا می‌گذارد.

امروز ما آینده ماست

هر کدام از ما در کشوری به دنیا می‌آییم و تحت تاثیر اندیشه‌ها و اعتقادات خاصی پرورش می‌یابیم. به مدرسه می‌روییم و با انسان‌های مختلفی هم‌نشین می‌شویم. به سفر می‌رویم و کتاب‌های مختلفی می‌خوانیم. هر کدام از کارهای ما در حد خود به شکلی بر اندیشه و روح و روان ما تاثیر می‌گذارد و از ما انسانی دیگر می‌سازد که شاید با آن چه پیش از این بوده‌ایم متفاوت باشد. پس آن چه امروز انجام می‌دهیم تا چه اندازه بر آینده ما تاثیرگذار است؟

این مطلب موضوعی شده است برای نگارش کتابی با عنوان «از رود اردن به طرف غرب » از دکتر موسی علیان.

به گزارش سایت خبری میدل ایست آن لاین رمان «از رود اردن به طرف غرب»، اثر موسی علیان، داستانی است سرشار از نکته و مطلب قابل توجه که ذهن خواننده را به خود جلب می‌کند. مخاطب نیز با داستان همراه می‌شود تا از گفته‌های نویسنده آگاه شود. یکی از این نکات بسیار با اهمیت، مسئله امروز و یا همان حال انسان‌هاست.

موسی علیان در این اثر خود سعی دارد مخاطب را متوجه ارزش زندگی اکنون خود کند و به او بگوید که تمام کارها و تاریخ امروز او در آرشیو  زندگی‌اش حفظ خواهد شد و در سال‌های بعد اثر خود را به جا می‌گذارد. بر این اساس نویسنده معتقد است که هر انسانی باید به امروز خود بسیار اهمیت بدهد. هر فردی باید بکوشد که زندگی اجتماعی و فرهنگی درستی داشته باشد تا بر پایه این ریشه فردایی بهتر و پربارتری داشته باشد.

قهرمان این داستان فردی است به نام «قیس» که در فلسطین اشغالی زندگی می‌کند. «قیس» به ابعاد مختلف زندگی خود و جامعه‌اش می‌نگرد و متوجه می‌شود که او و مردم سرزمینش مشکلاتی دارند. مشکلی بزرگ به نام اسرائیل و مشکل دیگری که به خاطر رشد نکردن با زمانه است. «قیس» تصمیم می‌گیرد که مبارزه خود را در دو بعد داخلی و خارجی جهت‌دهی کند، هم علیه اشغال دشمن بجنگد و هم علیه عقب‌ماندگی مردم سرزمینش از عصر و زمانه خود.

 

زمان انتشار : 1391-02-05