۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۶:۲۲ ب٫ظ

منابع خبري از يمن گزارش دادند قرار است امروز مردم يمن تظاهرات گسترده‌اي در سرتاسر اين كشور برگزار كنند.

امروز مردم یمن تظاهرات میلیونی برپا می‌کنند

به نقل از شبكه بي‌بي‌سي عربي، منابع خبري از يمن گزارش دادند كه امروز قرار است تظاهرات‌هايي در سرتاسر اين كشور در راستاي حمايت از اعتصاب عمومي مردم برگزار شود.

مردم به دعوت جوانان انقلابي به خيابان‌ها ريخته‌اند و قرار است هر شنبه و چهارشنبه دست به تظاهرات بزنند و اعتصاب عمومي انجام دهند.

بنا بر اين گزارش، تشديد اعتراضات در يمن همزمان با سفر غير منتظره عبدالطيف الزياني دبيركل شوراي همكاري خليج فارس به صنعا است تا علي عبدالله صالح را براي امضاي پيشنهاد ميانجيگري شوراي همكاري خليج فارس متقاعد كند.

اين در شرايطي است كه در هفته گذشته علي عبدالله صالح با رد پذيرش طرح شوراي همكاري خليج فارس عملا طرح ميانجيگري شوراي همكاري را به شكست كشاند.

از سوي ديگر در آخرين تحولات يمن شب گذشته جنگنده‌هاي ارتش به دستور علي عبدالله صالح منطقه "يافع " در جنوب يمن را بمباران كردند، بنا بر گزارش‌ها اين حمله پس از عقب نشيني تانك هاي ارتش از اين منطقه صورت گرفته است.

دولت علي عبدالله در روزهاي اخير بارها به مردم در جنوب يمن و در استان "اتان " عدن حمله كرده است.

مردم در الزمار در نزديكي يافع با برگزاري تظاهراتي گسترده اعلام كردند كه اقدام به اعتصاب عمومي مي‌كنند و تا كناره گيري علي عبدالله نافرماني مدني ادامه خواهد داشت.

 

زمان انتشار : 1390-01-19