۱۳۹۷/۰۳/۰۳
۹:۳۴ ب٫ظ

مديرعامل منطقه آزاد قشم از امضاي تفاهمنامه بين دانشگاه قشم و دانشگاه EMU قبرس خبر داد.

امضای تفاهمنامه دانشگاه قشم با دانشگاه EMU قبرس

سيدرضا موسوي در مراسم اختتاميه همايش ملي قشم و چشم انداز آينده اظهار داشت: تفاهمنامه‌اي را در رشته‌هاي مختلف با دانشگاه EMU قبرس داشته‌ايم تا در دانشگاه قشم بتوانيم اين رشته‌ها را داشته باشيم و تبادل نظر در اين موارد وجود داشته باشد.

وي افزود: حضور چهره‌هاي دانشگاهي در اين جزيره مي‌تواند باعث توسعه آن شده چرا كه قشم ساليان سال مورد توجه همه بوده است.

مديرعامل منطقه آزاد قشم با بيان اينكه اين جزيره از 22 كشور دنيا بزرگتر است گفت: قشم براي توسعه گردشگري و فضاهاي علمي امكانات لازم را دارد كه اميدواريم با سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي بتوانيم از ظرفيت‌هاي آن استفاده كنيم.

وي افزود: 300 هكتار فضاي براي توسعه دانشگاهي و گردشگري در حوزه‌هاي صنعتي - ورزشي و علمي در نظر گرفته‌ايم و معتقديم بايد زيرساخت‌هاي گردشگري در اين جزيره افزايش پيدا كند.

موسوي گفت: در سند توسعه قشم جاي گردشگري خالي بوده است و ما معتقديم گردشگري در رشته‌هاي صنعتي، اقتصادي و تجاري افزايش پيدا كند.

وي يكي از دلايل برگزاري همايش‌هاي ملي قشم را وجود آثار تاريخي و ميراث فرهنگي قشم و معرفي آن به ميهمانان داخلي و خارجي معرفي كرد. همچنين در مراسم اختتاميه از برخي بزرگان علم جغرافيا از جمله محمدحسن گنجي، سيدرحيم مشيري، پرويز كرددواني، عزت‌الله عزتي، دره‌ميرحيدر، محمدرضا حافظ‌نيا، احمد پوراحمد، حسن مطيعي لنگرودي، محمدحسين ضياء‌توانا، و محمدرضا سرقتي تقدير به عمل آمد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01