۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۶:۱۸ ب٫ظ

يك مقام وزارت كشور تونس اعلام كرد: در جريان درگيري‌ها در تونس و حومه‌ي آن پنج مركز پليس و گارد رياست جمهوري به آتش كشيده شد.

– امکان تاخیر در انتخابات آتی تونس

نخست وزير دولت موقت تونس تاكيد كرد: امكان تاخير در انتخاباتي كه قرار است ژوئيه آينده برگزار شود، وجود دارد.

 به نقل از سايت الجزيره، الباجي قائد السبسي، نخست وزير دولت موقت تونس در گفت‌وگو با تلويزيون دولتي اين كشور گفت: در صورتي كه نياز باشد امكان دارد، انتخابات آتي كه قرار است ژوئيه‌ي آينده برگزار شود، به زماني ديگر موكول شود.

وي گروه‌هاي سياسي را به دست داشتن در ناامني‌هاي اخير متهم كرد.

السبسي تصريح كرد: تونس همچنان تلاش مي‌كند انتخابات مجلس موسسان در 24 ژوئيه برگزار شود. اين مجلس به تدوين قانون اساسي جديد خواهد پرداخت.

وي اظهارات فرحات الراجحي، وزير كشور سابق تونس مبني بر وجود دولتي سايه كه با نظارت طرفداران زين العابدين بن علي اوضاع تونس را اداره مي‌كند، رد كرد و گفت: اين اظهارات كذب محض است.

اين در حالي است كه پليس تونس براي متفرق كردن تظاهركنندگان مخالف دولت از گاز اشك‌آور استفاده كرد. دهها جوان تونسي روز يكشنبه براي چهارمين روز متوالي در تونس دست به تظاهرات زدند.

يك مقام وزارت كشور تونس اعلام كرد: در جريان درگيري‌ها در تونس و حومه‌ي آن پنج مركز پليس و گارد رياست جمهوري به آتش كشيده شد.

اين مقام افزود: جوانان مسلح به چاقو، قمه و ديگر اشياء خطرناك، مراكز پليس و مراكز گارد رياست جمهوري را در المنيهله، المروج الخامس و خيابان ابن خلدون در شهر القصرين در غرب تونس آتش زدند.

اين مقام ادامه داد: چندين مغازه و محل تجاري در منطقه‌ي الكرم در مركز پايتخت و الجوليت در حومه‌ي شمالي تونس مورد دستبرد قرار گرفته است.

يك مقام نزديك به دولت به خبرگزاري فرانسه گفت: شبه نظاميان وابسته به زين العابدين بن علي به جوانان به خاطر ايجاد آشوب در كشور پول داده‌اند.

اين در حالي است كه راشد الغنوشي، رئيس حزب النهضة تونس نسبت به جايگاه و اعتبار دولت ابراز ترديد كرد و در عين حال گفت: ارتش تنها ستوني است كه كشور بر آن تكيه كرده است.

وي اظهارات وزير كشور سابق تونس را رد كرد و گفت: ارتش ملت را از خونريزي‌ها نجات داد.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01