۱۳۹۸/۰۹/۲۵
۷:۳۷ ق٫ظ

شماره تازه نشریه حلقه وصل با نگاهی به وضعیت مهاجران افغانستانی در ایران منتشر شد.

انتشار حلقه وصل با نگاهی به زندگی مهاجران افغانستانی

به گزارش الأمه:

شماره تازه دو هفته نامه حلقه وصل با سردبیری صادق یزدانی روانه دکه‌های مطبوعات شد.

در این شماره «حلقه وصل» گفتگویی ویژه با  یاسمین حسنات از زنان افغانستانی مهاجر دارد و سرنوشت زندگی او از شهر قندهار تا شهر مشهد در ایران را روایت می‌کند

در همین زمینه گفتگویی نیز در این نشریه سید مجتبی موسوی فرزند شهید موسوی از مجاهدان افغانستانی مشهور به چمران افغانستان ترتیب داده شده است که به روایت او از زندگی پدرش اختصاص دارد. محمد سرور رجایی نیز در همین زمینه در گفتگویی چند و چونی از جزئیات حضور رزمندگان افغانستانی در دفاع مقدس ایران بازگو کرده است.

سید ثارالله طهوری مدیر بنیاد افغانستانی‌های مقیم مشهد نیز در این نشریه در گفتگویی درباره فعالیت‌های فرهنگی مهاجران افغانستانی در ایران توضیحاتی ارائه کرده است.

گزارشی از فعالیت‌های موسسه مردمی خیریه «پدر مهربان بقیع» در منطقه ورامین نیز بخشی دیگر از این شماره حلقه وصل را شکل می‌دهد که با عنوان «هرکس به این سرای آمد نانش دهید» منتشر شده است.

ام البنین ماهر نویسنده اصالتا افغانستانی از دیگر چهره‌هایی است که این شماره از حلقه وصل به گفتگو با وی نشسته است و درباره فعالیت‌های وی در دنیای ادبیات با او صحبت کرده است.

کفتگو با ناصر جهانشاهی رایزن سابق ایران در افغانستان و نیز ام‌البنین حسنی همسر شهید علیرضا توسلی موسس لشکر فاطمیون نیز از دیگر مطالب مندرج در این نشریه است

حلقه وصل در شماره تازه خود با قیمت ۸ هزار تومان منتشر شده است.

 

منبع: مهر