۱۳۹۸/۰۵/۲۴
۷:۰۲ ق٫ظ

«شیعه در ایران و لبنان» نوشته گابریله دولد-قادار در آلمان منتشر شد.

انتشار کتابی درباره شیعیان ایران و لبنان در آلمان

به گزارش الأمه:

کتاب «شیعه در ایران و لبنان» نوشته گابریله دولد-قادار Gabriele Dold-Ghadar در ۲۲۰ صفحه و به زبان آلمانی منتشر شد. نویسنده در این کتاب به بررسی پیدایش مذهب شیعه و سیر تاریخی، سیاسی، فرهنگی - اجتماعی و مذهبی آن در کشورهای ایران و لبنان می‌پردازد، همچنین وقایع مربوط به شیعیان، سنت‌ها و شخصیت‌های مهم این مذهب اسلامی را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. این بررسی‌ها می‌تواند، پیوندهای میان دو کشور ایران و لبنان را نشان دهند.

بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهند که ارتباط میان این دو کشور حتی در دوره پیش از اسلام نیز وجود داشته است. در آن زمان، زرتشتیان ایرانی با امپراتوری بیزانس ارتباط داشتند. مبادلات فرهنگی و سیاسی میان این دو کشور در سال‌های پس از آن و به ویژه در قرن شانزدهم میلادی افزایش یافت و تا به امروز نیز ادامه دارد.

گابریله دولد-قادار در کتاب «شیعه در ایران و لبنان» درباره اختلافات مسلمانان پس از وفات حضرت محمد(ص) و گسترش نارضایتی‌ها تا ایران، عراق و مدیترانه نوشته است. این نویسنده معتقد است که اگر رویدادها و پیشرفت‌های مربوط به شیعیان، به صورت عینی طبقه‌بندی شوند، به افراد کمک می‌کنند تا متوجه شوند که گروه حزب‌الله چطور شکل گرفته است.

 

منبع: خبرگزاری مهر