۱۳۹۸/۰۲/۰۸
۹:۰۱ ق٫ظ

رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسقط گفت:‌ ما با ناشران و مسئولان ایرانی مذاکرات گسترده‌ای برای تبادل رایت در ترجمه آثار داشته‌ایم، اما باید بگویم انتشار کتاب در ایران ارزان‌تر از عمان است.

انتشار کتاب در ایران ارزان‌تر از عمان است/ فعالیت فقط 40 ناشر در مسقط

به گزارش الأمه:

«احمد الروایی» مسئول غرفه کشور عمان و رئیس نمایشگاه کتاب مسقط در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، درباره حضور در نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ ما هر سال به شرکت در این نمایشگاه مفتخریم. مشارکت ما شامل معرفی کشور عمان به لحاظ ادبی، فرهنگی و کتاب‌هایی با این مضمون است.

وی افزود: برای داشتن یک پل ارتباطی بین عمان و سایر کشورها ما توانسته‌ایم هر روز این ارتباط و اقبال مردم را افزایش دهیم حتی توانسته‌ایم با آنها ارتباطات خوبی بگیریم. مردم ایران سراغ کتاب‌های عمانی آمده و از تازه‌های نشر می‌پرسند.

رئیس نمایشگاه کتاب مسقط گفت: باید بگویم نمایشگاه کتاب تهران به لحاظ وسعت خصوصیات ویژه‌ای دارد که بزرگی آن با سایر نمایشگاه‌ها قابل قیاس نیست. البته نمایشگاه مسقط نیز در میان کشورهای اتحادیه عرب در رتبه سوم قرار دارد. در این نمایشگاه هم خرید و فروش، هم نمایش آثار را شاهد هستیم.

به گفته وی؛ نمایشگاه‌های ما فرصتی است برای یافتن عناوین خاص، از این رو خرید و فروش را در آن ضروری می‌دانم.

وی درباره تعداد ناشران عمان گفت: با توجه به جمعیت ۴ میلیونی عمان، ما حدود ۴۰ ناشر فعال داریم ضمن اینکه اغلب در نمایشگاه‌های مسقط ۸۷۰ ناشر از ۳۰ کشور حضور داشتند و ۴۰ درصد شرکت کنندگان ناشران کودک و نوجوان بودند.

الروایی به دیدار با مسئولان ایرانی و تبادلات فرهنگی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: رایزنی با مقامات نمایشگاه کتاب تهران هر سال جزء برنامه‌های اصلی ماست. اما این بار بدون نویسنده، تصویرگر و ناشر به ایران آمده‌ایم اما در سال‌های گذشته شاعر و نویسنده هم به همراه داشتیم.

وی ادامه داد: ما از طریق رایزنی فرهنگ ایران در مسقط و بالعکس با ناشران ایرانی رایزنی‌های بلندمدتی برای ترجمه و تبادل رایت داریم؛ اما نکته مهم اینجاست که انتشار کتاب در ایران ارزان‌‌تر از عمان است.

 

منبع: فارس