۱۳۹۸/۰۸/۰۹
۹:۵۷ ق٫ظ

كتاب «لشکر خوبان» با هدف ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، شهادت و مقاومت با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد پاكستان از زبان فارسی به زبان اردو ترجمه و منتشر شد.

انتشار کتاب دفاع مقدس با تقریظ رهبری در پاکستان

به گزارش الأمه:

کتاب «لشكر خوبان» در ۶۹۵ صفحه و تیراژ ۱۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات الولایه اسلام‌آباد پاكستان منتشر شد. چاپ اول این كتاب در دسترس مخاطبان پاكستانی و اردو زبان این كشور قرار گرفت.

در این كتاب تقریظ و سخنان مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای(مدظله العالی) درباره اهمیت مطالعه كتاب‌های دفاع مقدس و جایگاه والای شهدای دفاع مقدس نیز درج شده است.

كتاب مذكور از کتاب‌های پرمخاطب و جدیدی محسوب می‌شود که اخیراً در حوزه خاطرات دوران دفاع مقدس چاپ و منتشر شده است. «لشكر خوبان» خاطرات مهدی قلی رضایی، از رزمندگان دفاع مقدس است كه از سوی معصومه سپهری، پژوهشگر و نویسنده ایرانی، گردآوری شده است.

دفاع مقدس را می‌توان روایتی فشرده و شگفت از تاریخ قرن‌ها ایمان و دلیری مردم ایران‌زمین دانست. مردم پاک‌نهاد و شریفی که با پیروزی انقلاب اسلامی پرچم استیلا بر سرنوشت و مقدرات خودشان را بر فراز بام جهان برافراشتند. لشکر خوبان گزارشی جذاب از این رویداد بزرگ است که از زبان رزمنده‌ای دلیر از خطه آذربایجان و عضو نیروهای اطلاعاتی به بازخوانی گوشه‌هایی ناگفته از تاریخ دفاع مقدس می‌پردازد.

این اثر حاصل گفت‌وگوی طولانی فرج قلی‌زاده با مهدی قلی رضایی است که بخش‌هایی از آن نیز به قلم معصومه سپهری بازنویسی و در قالب زندگینامه داستانی تنظیم شده است. در این اثر برای نخستین بار از وقایع لشکر عاشورا سخن به میان آمده و شخصیت‌پردازی ملموس و مؤثر نویسنده از قهرمان داستان، مهدی قلی رضایی، نوجوانی را به تصویر می‌کشد که با جدیّت و همتی ستودنی، سخت‌ترین و خطیرترین لحظات میدان‌های حادثه و حماسه را تجربه می‌کند و از هر مأموریت و عملیاتی به یادگار زخمی برمی‌دارد که هنوز هم با اوست و هرگز لحظه‌ای از خود جدایش نمی‌کند.

از برجسته‌ترین ویژگی‌های این کتاب می‌توان به ارائه اطلاعاتی جدید درباره لشکر عاشورا و نقش واحدهای اطلاعاتی در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد.

منبع: ایکنا