۱۳۹۷/۱۲/۱۶
۹:۴۷ ق٫ظ

کمیته اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره فرهنگی بین المللی ربیع الشهاده که تحت نظارت تولیتهای دو آستان قدس حسینی و عباسی برگزار شد، کتاب راهنمایی را درباره فعالیتهای سال گذشته جشنواره منتشر کرد.

انتشار کتاب سه جلدی پیرامون فعالیتهای جشنواره بین المللی ربیع الشهاده

به گزارش الأمه:

هدف از این جشنواره که با شعار (بالإمام الحسین علیه السلام ثائرون وبالفتوى منتصرون) برگزار شد، همگرایی فکری و دستیابی به نگرشی واضح تر است تا به واسطه آن سیره انسانی را ارتقا بخشد. این امر از طریق دیدار دانشمندان، مبتکران، اندیشمندان و پژوهشگران با یکدیگر و ترویج صحیح دین که ایدئولوژی گمراه و تکفیری منحرف شده از ارزشهای اسلام را دور می کند، صورت می گیرد.

عقیل الیاسری، معاون رئیس بخش امور فکری و فرهنگی آستان قدس عباسی و رئیس کمیته اطلاع رسانی جشنواره فرهنگی ربیع الشهاده در این خصوص گفت: این جشنواره بخشی از پیام امام حسین (علیه السلام) و مجالی برای نوآوری اندیشمندان و تحریک قریحه شاعران برای سرودن قصیده ای است که معانی والای آن دربرگیرنده حکمت و معرفت حماسه حسینی است.

وی افزود: تولیت های دو آستان قدس توانستند در این جشنواره برنامه های متعددی را طی مدت یک هفته برگزاری آن اجرا کنند.

پیش از آن نیز به مدت هفت ماه مقدمات و تدارکات برگزاری این گرد همایی جهانی به رغم تمام شرایط دشوار کشور انجام شد.

وی گفت: این فعالیتهای متنوع و متعدد، ویژگی بارز جشنواره بود و شامل مراسم قرآنی، جلسات پژوهشهای علمی حوزوی و آکادمیک،سمینارهای فکری،شب شعر و فعالیتهای دیگری همچون برگزاری نمایشگاههای کتاب و افتتاح پروژه های بزرگ دو آستان قدس می شود.

وی در پایان گفت: این کتاب سه جلدی است. جلد اول حاوی تمامی فعالیتهای جشنواره از جمله سخنرانی ها، مراسم قرآنی، جلسات پژوهشی، قصیده های شعری و استقبال ازمیهمانان بوده و همه اینها با تصویر مستند نگاری شده است.

جلد دوم و سوم تمام پژوهشهای شرکت کننده در جشنواره را دربرگرفت. این کتاب بیانیه ای برای نتایج جشنواره جهت پیشبرد ارائه دیدگاههای حسینی به شمار می رود.

 

منبع: العتبه الحسینیه