۱۳۹۷/۰۲/۱۷
۸:۳۹ ب٫ظ

پيش از اين احمدي نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره سفر پادشاه اردن که پيش‌تر رسانه‌ها از لغو آن به دليل قيام‌هاي مردم منطقه خبر داده بودند، تأکيد کرده بود: «من از پادشاه حکومت اردن براي سفر به ايران دعوت کردم و ايشان اظهار تمايل کرد اما سفر را به دلايلي عقب انداخت».

انتقاد آیت‌الله نوری همدانی از دعوت پادشاه اردن برای سفر به ایران

آيت‌الله نوري همداني با تأكيد بر دشمني پادشاه اردن با انقلاب اسلامي از دعوت وي براي سفر به ايران اسلامي انتقاد كرد و آن را عجيب خواند.

به نقل از رسا حضرت آيت‌الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد ظهر شنبه در ديدار با محمدجعفر محمدزاده، معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از دعوت از پادشاه اردن براي سفر به جمهوري اسلامي ايران انتقاد و اين مسئله را عجيب عنوان كرد.

وي ابراز داشت: پادشاه اردن با قذافي و پادشاه بحرين چه فرقي دارد، اينها همه با انقلاب اسلامي و ما مخالف هستند.

حضرت آيت الله نوري همداني گفت: اين يك مطلب واقعا عجيب است، پدر او ملك حسين از جمله كساني بود كه در جنگ تحميلي به صدام حسين بسيار كمك كرد.

پيش از اين احمدي نژاد در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره سفر پادشاه اردن که پيش‌تر رسانه‌ها از لغو آن به دليل قيام‌هاي مردم منطقه خبر داده بودند، تأکيد کرده بود: «من از پادشاه حکومت اردن براي سفر به ايران دعوت کردم و ايشان اظهار تمايل کرد اما سفر را به دلايلي عقب انداخت».

اين مرجع تقليد در ادامه سخنان خود رسالت معاونت مطبوعاتي ارشاد را بسيار مهم ارزيابي و با بيان توصيه هايي به مسئولان اين معاونت، ابراز داشت: شما بايد بر مطبوعات نظارت داشته باشيد و به رشد و ارتقاي كيفي آنها توجه و كمك كنيد.

وي گفت: شناخت دين مبين اسلام كار آساني نيست و مطالعات شما در اين حوزه بايد در سطح بسيار بالايي باشد تا بتوانيد از معارف اهل بيت عليهم السّلام استفاده و اين آموزه ها را به مردم و دنيا منعكس كنيد.

اين مرجع تقليد ابراز داشت: از كساني كه عمق دين را درك مي كنند، استفاده كنيد و مطالب اسلامي را با قلم شيوا و رسا به مطبوعات و رسانه ها بدهيد و از آنها بخواهيد كه اين محتواها را منتشر و منعكس كنند.

وي خواستار ارتقاي كيفي مطبوعات و رسانه ها شد و گفت: در مطبوعات و رسانه ها، كميت ملاك نيست، بلكه كيفيت مهم است و بايد سعي كنيد محتواهاي استخراج شده از قرآن و نهج البلاغه را به رسانه ها بدهيد.

حضرت آيت الله نوري همداني كار فرهنگي را از مهم ترين كارها در اسلام دانست و تاكيد كرد: زندگي انسان از ابعاد مختلفي تشكيل مي شود كه مهم‏ترين بعد آن بعد فرهنگي است و هيچكاري نيز مثل فرهنگ در ساختن جامعه و افراد مؤثر نيست و در اين راستا نيز حساسيت ويژه‏اي نياز است.

وي افزود: دين مبين اسلام راه رشد انسان و جامعه را مشخص كرده است تا جامعه از هرجهتي رشد و تعالي پيدا كند و مسؤوليت دست اندركاران وزارت ارشاد در اين راستا بسيار مهم و سنگين است.

اين مرجع تقليد همچنين در ادامه با انتقاد از رواج بدحجابي در تعطيلات نوروز در برخي از شهرهاي كشور ابراز داشت: گلايههاي زيادي در اين باره به ما رسيده است و ضرورت دارد به اين مسئله بيش از پيش توجه شود.

 

زمان انتشار : 1390-01-20