۱۳۹۷/۰۹/۰۶
۱:۵۵ ب٫ظ

هاله فاخر هنرمند معروف مصری و نواره نجم نویسنده برجسته مصری، با کشف حجاب خود باعث جنجال در شبکه‌های اجتماعی در این کشور شدند.

انتقاد شدید کاربران اینترنت از کشف حجاب دو بازیگر زن مصری

به گزارش الأمه:

هاله فاخر پس از سالیان سال بازیگری بدون حجاب در سینمای مصر، در سال‌های اخیر به حجاب روی آورد، اما طولی نکشید و با کلاه‌گیس و بدون حجاب در یک برنامه تلویزیونی بار دیگر ظاهر شد.
این در حالی است که نواره نجم، نویسنده برجسته مصر نیز برای اولین بار عکس بدون حجاب خود را بر روی مقاله وی در یک وب‌سایت اینترنتی قرار داد.
همین کافی بود تا کاربران شبکه‌های اجتماعی این دو چهره مصری را به شدت انتقادات کنند. این در حالی بود که هر دوی آنها از آزادی شخصی خود در پوشیدن حجاب یا برداشتن آن، در مقابل سیل عظیم انتقادات دفاع کنند.
با این طوفان اجتماعی، بار دیگر بحث مسئله حجاب و بر سر کردن روسری زنان در مصر، اوج گرفت که اختلاف نظرها و تفاوت دیدگاه‌ها دربارهٔ این موضوع به وضوح نمایان شد.


نواره نجم بازیگر مصری پس از کشف حجاب

هفته گذشته خوانندگان مقاله نواره نجم، بیشتر به عکس نویسنده اهمیت دادند تا خود مضمون مقاله. موج انتقادات رسیده از سوی کاربران اجتماعی علیه نواره بیشتر رنگ و بوی سیاسی داشت تا اجتماعی، و وی را به مزدوری متهم کردند، برخی از منتقدان موهای فرفری او را با طعنه و کنایه تمسخر کردند.
نواره در پاسخ به سیل عظیم انتقادات واکنش نشان داد و گفت که وی حجاب خود را از یک سال پیش برداشته است و این موج انتقادات فقط علیه وی نیست بلکه شامل تمام محجبه‌های جهان است.
وی افزود: «من قصد واکنش به این انتقادها را نداشتم اما چون همه محجبه‌ها را دربر گرفته واکنش نشان دادم … من پس از کشف حجاب انتظار چنین حمله‌هایی را داشتم و اینکه مرا به مرتد بودن یا توطئه‌گری علیه اسلام متهم کنند را احتمال می‌دادم».
از طرفی دیگر هنرمند مصری هاله فاخر به این انتقادها نیز واکنش نشان داد و گفت «باید آزادی شخصی دیگران را رعایت کنیم و در کارهای شخصی آنان دخالت نکنیم».

 

منبع: شرق الاوسط