۱۳۹۷/۰۲/۱۷
۶:۱۷ ب٫ظ

بازداشت، ربودن و اخراج از کار جزو مشخصه های بحرین شده است. بازداشت‌ها ادامه دارد و همزمان به خانه‌ها حمله و محتویات منازل تخریب می شود.

انتقال 200 تن از شیعیان بازداشت شده بحرین به یک زندان در عربستان

مردم بحرین روز گذشته پیکر یکی دیگر از شهدای انقلاب بحرین را در حالی تشییع کردند که 200 شیعه بحرینی بازداشت شده به زندانی در شهر دمام عربستان منتقل شده اند.

جمع زیادی از مردم بحرین دیروز حمید محفوظ ابراهیم بازرگانی بحرینی را تشییع کردند. در چند روز گذشته اجساد شماری از افرادی که نیروهای امنیتی قبلا نیز آنها را بازداشت کرده بودند و یا آنکه به هنگام اعتراضات ناپدید شده بودند، پیدا شده است.

در عین حال، حمزه الحاج حسن گزارشگر المنار در گزارشی در حالی که تصاویری از حمله به یک حسینیه پخش می شد، گفت نیروهای سازمانهای امنیتی و نظامی وابسته به دولت بحرین این روزها در حال مجازات جمعی شهروندان بحرینی هستند.

بازداشت، ربودن و اخراج از کار جزو مشخصه های بحرین شده است. بازداشت‌ها ادامه دارد و همزمان به خانه‌ها حمله و محتویات منازل تخریب می شود.

حتی زخمی ها نیز از بازداشت‌های همراه با ضرب و شتم شدید در امان نیستند.

اوباش و اراذل به یکی از مدارس وارد شدند و یکی از زنان معلم را که نخواست کلاس درس را ترک کند، بازداشت کردند و با خود بردند.

همچنین خانم "رولا صفار" رئیس جمعیت پرستاران و خانم دکتر جلیله العالی بازداشت شده اند. دکتر خلود الصیاد از بیمارستان سلمانیه پس از آنکه نیروهای امنیتی بحرینی وی را برای بازجویی احضار کرده اند، ناپدید شده است.

مساجد و حسینیه ها از تخریب و حمله نیروهای امنیتی بحرینی در امان نمانده اند.

مقامات بحرینی همچنین 10 روز پس از تخریب میدان الؤلؤ به صورت شبانه روزی کار کرده اند و آثار این میدان را از بین برده اند و آن را به چهار راه تبدیل کرده اند تا یکی از نمادهای قیام مسالمت آمیز مردم بحرین را از بین ببرند.

تصاویر جدید از اعتراضات ماه گذشته نشان می دهد نیروهای امنیتی بحرینی با همدستی با نیروهای امنیتی دانشگاه بحرین با لباس‌های غیر نظامی از در اصلی این دانشگاه حمله کرده اند. این در حالی است که دانشجویان شعار "مسالمت آمیز مسالمت آمیز" را سر می دادند.

اتحادیه های بحرینی درخواست کرده اند سیزدهم این ماه در اعتراض به بازداشت‌های ظالمانه صدها کارمند بخش دولتی و خصوصی به ویژه شماری از کارمندان وزارت کشور، اعتصاب عمومی برگزار شود.

این عده از کارمندان وزارت کشور ماه گذشته از اجرای فرمان حمله به میدان الؤلؤ و تعرض به معترضان سرپیچی کرده بودند.

در عين حال، يك منبع مطلع در بحرين به ايرنا گفت: بيش ازيك هزار نفر از معترضان به سياست هاي حكومت آل خليفه در بحرين زنداني هستند.

وي افزود: اين افراد هيچ گونه امكان ارتباطي با بيرون نداشته و حكومت بحرين اجازه ارتباط با خانواده هايشان را نمي دهد.

اين منبع مطلع همچنين به اين نكته اشاره كرد كه كليه نقاط بحرين همچنان به عنوان يك پادگان نظامي و به يك زندان بزرگي براي ملت تبديل شده و نيروهاي نظامي و امنيتي به يورش‌هاي وحشيانه و بدون هدف خود ادامه مي دهند.

وي افزود: سركوبگران حكومتي از اينكه مردم با وجود مشكلات و فشارهاي نظامي و امنيتي گسترده، همچنان به اعتراضات خود ادامه داده و حاضر به عقب نشيني نيستند، به تخريب اموال و وحشت آنان ادامه مي دهند.

اين منبع مطلع همچنين تشييع شهداي قيام مردم بحرين را نيز به عنوان روزهاي وحشت براي حكومت توصيف كرد و گفت: تشييع شهدا و مراسم ترحيم آنان هميشه به صورت گسترده و باشكوه ترتيب مي يابد و تلاش حكومت بحرين براي محدود كردن اين مراسم بي نتيجه است.

اين منبع مطلع افزود: نيروهاي امنيتي و نظامي همچنين همراهي اهل سنت با شيعيان را به شدت نهي كرده و با معترضان اهل سنت نيز به صورت وحشيانه برخورد مي كند.

وي ادامه داد: سران معترض اهل سنت نيز يا دستگير و يا از بيم سركوب آل‌خليفه مخفي شده اند.

 

زمان انتشار : 1390-01-20