۱۳۹۷/۰۷/۰۵
۴:۰۶ ب٫ظ

عقیل الیاسری، معاون رئیس بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مطهر عباسی خاطرنشان نمود: بیش از 250 شبکه رسانه داخلی و خارجی اعم از کانالهای ماهواره ای و غیر ماهواره ‌ای، رادیویی، روزنامه، مجلات و همچنین سایتهای اینترنتی، مراسم محرم امسال در کربلای معلی را انعکاس دادند.

انعکاس مراسم عاشورا در کربلا معلی توسط بیش از ۲۵۰ رسانه داخلی و خارجی

به گزارش الأومه:

اکثریت قریب به اتفاق این رسانه ها فعالیت خود را از نخستین روز محرم آغاز نموده بودند و تلاش نمودند که صدا و تصاویر عزاداران و شور این ایام در کربلای معلی را به اقصی نقاط جهان مخابره نمایند.
ایشان تصریح کرد: بخش امور فکری و فرهنگی در آستان مطهر عباسی تمام تلاش خود را در خصوص تسهیل فعالیتهای بخش رسانه به کار بسته است و به این منظور تسهیلات متعددی را فراهم نموده است. شایان ذکر است برای اصحاب رسانه کارتهای شناسایی صادر شد که از این طریق بتوانند در آستانهای مطهر و بین الحرمین به راحتی رفت و آمد داشته باشند.
طبق آمار این بخش تعداد رسانه‌های شرکت کننده امسال نسبت به سال قبل افزایش یافته است که این امر نشان دهنده افزایش سطح کمی و کیفی پوشش رسانه ای در این ایام می باشد.
الیاسری گفت: شایان ذکر است کارکنان بخش رسانه آستان مطهر عباسی در بخشهای مطبوعاتی، رادیویی و تلویزیونی نیز حضور بسیار گسترده ای داشته اند.
همچنین مرکز صوتی و تصویری شبکه الکفیل نقش بسیار مهمی را در این ایام ایفا نموده است. این شبکه یک فرکانس ماهواره ای رایگان با استانداردهای فنی بالا و قابل دریافت توسط تمام شبکه های ماهواره ای را برای پخش مراسم عاشورای حسینی امسال اختصاص داد و برنامه های این شبکه از ابتدای شب اول محرم (مراسم تعویض پرچم) آغاز و تا سیزدهم ماه محرم (مراسم روز تدفین) به فعالیت خود ادامه داد.
همچنین شبکه الکفیل از طریق برنامه‌های رادیویی خود به پخش این مراسم پرداخت و منبعِ بیشتر سایتهای اینترنتی از طریق گزارشهای خبری و تصویری بوده است.
پوششهای رسانه ای شامل برنامه های عزاداری از موکبهای عزاداری و خدمت رسانی، خدمات ارائه شده توسط آستانهای مطهر حسینی و عباسی، خدمات ارائه شده توسط صاحبان موکبها به زائران و تصاویری از شهر کربلای معلی بوده است.

انعکاس مراسم عاشورا در کربلا معلی توسط بیش از ۲۵۰ رسانه داخلی و خارجیانعکاس مراسم عاشورا در کربلا معلی توسط بیش از ۲۵۰ رسانه داخلی و خارجی

 

منبع: العتبه الحسینیه