۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۵:۲۸ ب٫ظ

دموکراسی در گستره جهان عرب و دغدغه‌های مردم در زمینه سیاسی و در سایه انقلاب‌های عربی به ویژه کشور مراکش مهم‌ترین مسائلی است که هنرمندان، ادیبان و چهره‌های سیاسی شرکت کننده در این دور از برنامه‌های شهر اصلیه درباب آن با یکدیگر به بحث و گفتگو خواهند نشست.

انقلاب‌های جهان عرب این بار در شهر اصلیه

اصیله شهر کوچکی است در شمال غرب کشور مراکش که در طی 34 سال اخیر مبدل به یک مرکز فرهنگی و هنری شده است که نه تنها در بعد کشوری و یا منطقه‌ای که در سطح جهانی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار شده است.

سایت خبری جزیره نت در مطلبی با نام «شهر اصلیه مراکش.. فرهنگ مانند هویت شهر است» را در سایت خود درج نموده و به معرفی هر چه بیشتر این شهر و فعالیت‌های هنری و فرهنگی آن پرداخته است.

در این گزارش آمده که شهر اصلیه در طی 34 سال اخیر توانسته‌ است با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری گوناگون، حضور شخصیت‌های مختلف و پرداختن به موضوعاتی مهم در سطح بین‌المللی مطرح شود. شروع برنامه‌های فرهنگی _ هنری این شهر در سال 1978 و با همکاری وزیر فرهنگ و امور خارجه اسبق مراکش و همچنین مدیر کل موسسه انجمن شهر اصلیه «محمد بنعیسی» برای اولین بار برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

مهم‌ترین دلیل شهرت جهانی این شهر بازدید برخی چهره‌های سرشناس عرصه سیاست بوده است. کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل جهانی، ماریو سواریش رئیس جمهور پرتغال، تاباتیرو نخست وزیر اسپانیا و تعداد زیادی از چهره‌های سرشناس عرصه سیاست در جهان عرب و قاره آفریقا و همچنین برخی چهره‌های ادبی و اروپایی فعال در عرصه ادبیات و هنر از جمله افرادی بوده‌اند که در برخی برنامه‌های این شهر حضور داشته‌اند.

این برنامه‌ها در قالب جلسه‌های بحث و گفتگو، نشست‌های ادبی، کارگاه‌های هنرهای زیبا و برنامه‌های موسیقی به مدت سه هفته برپا می‌شوند.

اگرچه سی و چهارمین دور از برنامه‌های فرهنگی این شهر با موضوع رابطه فرهنگ و پیشرفت دیروز 15 جولای آغاز به کار کرده است، اما موضوعات سیاسی مرتبط با جهان عرب در صدر تمام موضوعات فرعی و اصلی آن قرار گرفته است. دموکراسی در گستره جهان عرب و دغدغه‌های مردم در زمینه سیاسی و در سایه انقلاب‌های عربی به ویژه کشور مراکش مهم‌ترین مسائلی است که هنرمندان، ادیبان و چهره‌های سیاسی شرکت کننده در این دور از برنامه‌ها درباب آن با یکدیگر به بحث و گفتگو خواهند نشست.

http://aljazeera.net/news/pages/4fceb795-6048-44a1-8f79-4f242bb952ca

 

زمان انتشار : 1391-04-26