۱۳۹۷/۱۱/۱۳
۳:۵۶ ب٫ظ

آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، در جشن ۴۰ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پایتخت سوریه اظهار کرد: باید خداوند را شاکر بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و متعاقب آن جبهه بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفت.

انقلاب اسلامی عامل ترفیع جایگاه مردم ایران در منطقه‌ است

به گزارش الأمه:

 آیت‌الله سیدمجتبی حسینی، در جشن ۴۰ سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در پایتخت سوریه، اظهار کرد: باید خداوند را شاکر بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و متعاقب آن جبهه بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفت.

وی در ادامه با توصیف نکاتی پیرامون گذشته عراق و وضعیت فعلی آن بیان کرد: وضعیت کنونی عراق نیز به خوبی نمایان و مشخص است.

آیت‌الله حسینی یاد آور شد: در گذشته شاهد بودیم که ملت شریف عراق سالیان زیادی زیر ظلم حکومت صدام قرار داشتند و نباید فراموش کنیم که چگونه شخصیتی داشت و چگونه با دنیای غرب به تعامل می‌پرداخت و سرنوشتش چه شد.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق گفت: نباید از اراده خدا غافل شد آن گونه که در حال حاضر شاهدیم پس از ظهور انقلاب اسلامی در ایران روحیه استکبارستیزی و مقابله با ظلم در میان ملت عراق نیز رشد چشمگیری داشته است.

حسینی در ادامه افزود: اوایلی که به کشور عراق رفته بودم برخی معتقد بودند که آن‌جا محیط بسیار سخت و پیچیده‌ای دارد، اما پس از مدتی به خوبی دریافتم که ملت عزیز عراق کاملاً با مردم ایران و انقلاب اسلامی همدل هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به تجربیات گسترده‌ام و نیز با توجه به حضورم در کشور عراق باید بگویم که هم‌اکنون انقلاب اسلامی و جمهوری ایران در منطقه به ویژه در کشور عراق جایگاه بسیار خوب و مطلوبی نسبت به گذشته دارد؛ لذا باید بیش از پیش حمد و ثنای خداوند را به سبب به پیروزی رساندن این انقلاب شکوهمند و یاری‌دهنده جبهه بیداری آزادی‌خواهان جهان به جا آورد.

 

منبع: حوزه نیوز