۱۳۹۷/۰۲/۲۶
۶:۴۴ ب٫ظ

دراین مقاله آمده است: تصمیم دادستانی کل مصر در انتقال مبارک به بیمارستان زندان طره خود دلیلی براین است که هیچ کس فراتر و مافوق قانون نیست.

انقلاب 25 ژانویه مصر هیچ کس را فراتر از قانون نمی داند

یک روزنامه عرب زبان امروز در مطلبی تصمیم دادستانی کل مصر مبنی بر انتقال مبارک به بیمارستان زندان قاهره را بیانگر آن دانست که مصر انقلابی هیچ کس را مافوق قانون نمی داند.

 روزنامه الجمهوریة مصر امروز در مطلبی با عنوان "هیچ کس فراتر ازقانون نیست" از روند محاکمه "حسنی مبارک" دیکتاتور و رئیس جمهوری مخلوع مصر حمایت می کند.

دراین مقاله آمده است: تصمیم دادستانی کل مصر در انتقال مبارک به بیمارستان زندان طره خود دلیلی براین است که هیچ کس فراتر و مافوق قانون نیست.

به نوشته این روزنامه مصری این اقدام خود بیانگر آن است که عهد و دوره انقلاب 25 ژانویه، آزادی ، کرامت و عدالت و مساوات اجتماعی را بین شهروندان مصری دنبال می کند.

الجمهوریة خاطرنشان می کند: دوره و زمانی که عناصر و وابستگان به رژیم فاسد استقلال دستگاه قضا را به بازی می گرفتند و مانع آن می شدند تا احکام درست صادر کند دیگر گذشته است آنان گمان می کردند که از طبقه بالایی هستند که قوانین کشور برای آنان تنظیم و تدوین نشده و در برابر منافعشان همه احکام و دستورهای قضایی را ازبین می بردند.

این روزنامه همچنین خاطرنشان می کند که مصر انقلابی این روزها برای قانون سروری و سیادت و برای دستگاه قضا پاکی را به ارمغان آورده است به گونه ای که با عدالت بین شهروندان و بدون آنکه برای اعتقادات، هویت و طوایفشان فرقی قائل شود حکم می کند.

الجمهوریة درپایان می نویسد: همه باهم برابرند آنان که دست به اقدامات خوب و حسنه ای زدند جایگاهشان بالارفته و آنان که مرتکب گناه شدند به عقوبت می رسند و برای ما مصری ها هم زندان طره نماد عبرت و پند پذیری است.

به گزارش مهر، "عبدالمجید محمود" دادستان کل مصر با اشاره به اینکه پزشکان متخصص شرایط مبارک را برای انتقال به بیمارستان زندان قاهره مناسب تشخیص داده اند، افزود: شرایطی درنظر گرفتیم که وی بتواند به راحتی با مسائلی که دچار آن است کنار بیاید.

بر این اساس، دادستانی کل مصر با ارائه دستوری به وزیر کشور از وی خواسته که مبارک را به بیمارستان زندان قاهره منتقل کند. البته دادستانی مصر اعلام کرده که مبارک تا زمان انتقال به زندان قاهره در یک بیمارستان نظامی مورد مراقبتهای پزشکی قرار خواهد گرفت.

خاطرنشان می شود دیکتاتور مخلوع مصر از دو هفته پیش در بیمارستان بین المللی شرم الشیخ تحت درمان و بازجویی قرار گرفته است. دادستانی مصر اخیرا حکم بازداشت وی را 15 روز دیگر نیز تمدید کرد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01