۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۱:۱۰ ب٫ظ

البرادعی از کاندیداهای انتخابات آینده ریاست‏جمهوری مصر در اهانتی آشکار به اصل ولایت فقیه گفت مردم مصر نه خواهان حکومت دینی هستند و نه زیر بار "ولایت فقیه" می‏روند!

اهانت البرادعی به اصل ولایت فقیه؛

محمد البرادعی رئیس سابق آژانس انرژی هسته‏ ای در گفت‏وگو با شبکه ماهواره‏ ای "دریم(Dream)" گفت مرجعیت دینی فرد واحد در مصر به دیکتاتوری دینی می‏انجامد و مردم مصر به هیچ وجه زیر بار ولایت فقیه نمی‏روند!

او که خود را نامزد انتخابات ریاست ‏جمهوری مصر می‏خواند، در اهانتی آشکار به اصل مترقی ولایت فیه که اینک به خاری در چشمان دشمنان اسلام و تشیع تبدیل شده، ولایت فقیه را دیکتاتوری دینی نامیده است.

البرادعی که در زمان ریاستش بر آژانس انرژی اتمی نیز همواره برای اربابان آمریکایی و صهیونیست خود خوش‏ رقصی می‏کرد و منافع حق ایران در دست‏یابی به انرژی صلح‏آمیز انرژی اتمی را زیرپا می‏گذاشت، این بار نیز وفاداری خود به آمریکایی‏ها را اثبات کرد و نشان داد که درصدد است تا انقلاب اصیل و دینی و اسلامی مردم مصر را به انحراف بکشاند.

او با مطرح کردن مسائلی چون تدوین قانون اساسی جدید برای مصر و محدود کردن قدرت رئیس ‏جمهور و سپردن بسیاری از مسئولیت‏های حقوقی ئیس دولت به پارلمان، سعی در جلب افکار عمومی مردم خسته از نظام دیکتاتوری را دارد؛ اما اینکه البرادعی مسائلی چون "اسلام میانه ‏رو" و عدم پذیرش مرجعیت دینی فرد واحد و "اصل ولایت فقیه" را مطرح کرده است، هدف دیگری جز انحراف اذهان مردم مصر که آماده پذیرش حکومت دینی هستند، ندارد.

خیانت دیگر البرادعی اینجا مشخص می‏شود که در این گفت‏ وگو خواستار تغییر قانون اساسی پیشین مصر به خصوص بندهای مربوط به "وجوب حفظ هویت اسلامی" برای مصر است! او به مجری شبکه "دریم" گفته که در صورتی این بند ـ حفظ هویت اسلامی ـ تغییر نمی‏کند که دیگر ادیان و عقاید نیز بتوانند چنین حقی برای خود در قانون اساسی قائل شوند!

 

زمان انتشار : 1390-01-01