۱۳۹۸/۰۸/۰۹
۹:۵۱ ق٫ظ

بورسیه مروه شربینی معروف به «شهیده حجاب» به «مایا سینگ» دانشجوی هندی در آلمان به دلیل تلاش برای مقابله با نژادپرستی و تبعیض اهدا شد.

اهدای بورسیه «شهیده حجاب» به دانشجوی هندی

به گزارش الأمه:

بورسیه مروه شربینی به دلیل مقابله با نژادپرستی و تبعیض به دانشجوی هندی‌الاصل رسید. مایا سینگ(سنگ) به خاطر مدارا و جهان‌بینی، بورسیه مروه شربینی را برای دو سال (از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱) دریافت کرد.

دیرک هیلبرت، شهردار درسدن، در این باره گفت: «او زن جوانی است که از تجربه‌های خود برای کمک به دیگران استفاده می‌کند.»

او این دختر ۲۷ ساله را به سازنده پل میان فرهنگ‌ها تشبیه کرد و گفت: «فعالیت‌های او برای آموزش افراد به منظور پذیرش نژاد، مذهب و ملیت سایر شهروندان ستودنی است.»

مایا سینگ در شهر «امه‌ریش آم راین»(Emmerich am Rhein) در ایالت «نوردراین ـ وستفالن» آلمان متولد شد. او از سال ۲۰۱۳ در درسدن زندگی می‌کند و اکنون در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل است. سینگ که از والدینی هندی متولد شده است، به دلیل حاشیه‌نشینی در سنین پایین، تجربیات زیادی درباره محرومیت، تبعیض و نژادپرستی دارد. او مدتی نیز مددکار اجتماعی بود و با مشکلات سایر مهاجران و پناهجویان نیز آشناست. بنابراین تلاش می‌کند با تعصبات، تبعیض و نظرات نژادپرستانه مقابله کند. همچنین برنامه‌هایی را برای آگاهی دانشجویان از نژادپرستی و تبعیض در جامعه اجرا کرده و به دانشجویان خارجی راه مقابله با تبعیض را آموزش می‌دهد.

این چهارمین‌ بار است که بورسیه مروه الشربینی به دلیل مقابله با نژادپرستی و تبعیض به دانشجویان اهدا می‌شود. مبلغ این بورسیه ماهانه ۷۵۰ یورو است.

مروه شربینی، زنی مصری و ساکن آلمان بود که به دلیل محجبه بودن در پارکی در شهر درسدن مورد توهین و ناسزاگویی قرار گرفت و سپس در دادگاهی که برای رسیدگی به این امر تشکیل شده بود، از سوی مجرم با ۱۸ ضربه چاقو کشته شد. شربینی که به «شهیده حجاب» معروف است، در آن زمان سه ماهه باردار بود.

شورای مرکزی مسلمانان به همراه سایر جوامع اسلامی آلمان برای گرامیداشت خاطره این زن مسلمان، روز اول ژوئن را به عنوان روز مبارزه با نژادپرستی علیه مسلمانان نامگذاری کرده‌ است.