۱۳۹۸/۰۱/۱۸
۱۱:۱۱ ق٫ظ

نسخه‌ای از قرآن و نهج البلاغه از سوی رایزنی فرهنگی ایران در مانیل به داریوس گالورپو، استاد فلسفه دانشگاه دولتی و دانشگاه پلی تکنیک فیلیپین اهدا شد.

اهدای قرآن و نهج‌البلاغه به استاد فلسفه فیلیپین

به گزارش الأمه:

در پی برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه هفته فرهنگی ایران به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه دولتی فیلیپین «داریوس گالورپو»(DARIUS  Z. GALORPO)، استاد این دانشگاه و دانشگاه پلی تکنیک فیلیپین با محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 وی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: در نمایشگاه هفته فرهنگی ایران با آثار هنری ایران آشنا شدم و بسیار مایلم درباره مذهب شیعه مطالبی را بدانم. من در تحقیقات خود درباره مذهب اهل تسنن و وهابیت مطالعه کرده‌ام؛ اما آنچه برایم مهم است مذهب تشیع است و سؤالاتی دارم که امیدوارم بتوانم به پاسخی برای آنها برسم.

رایزن فرهنگی ایران در مانیل نیز ضمن خوشامد گویی به این استاد فیلیپینی گفت: آمادگی دارم سؤالات شما را در این باره پاسخ دهم و کتبی را در این رابطه برای شما تهیه کرده‌ام که به عنوان هدیه تقدیم خواهم کرد.

جعفری ملک افزود: قرآن کتاب آسمانی ما مسلمانان است که پیشنهاد می‌کنم علاوه بر خواندن آن، کتاب نهج البلاغه را نیز که شامل مجموعه سخنان و نامه‌های امام اول شیعیان حضرت علی(ع) است، با هدف آشنایی بیشتر با تشیع مطالعه بفرمایید.

وی تصریح کرد: بخشی از این کتاب برای جنابعالی که استاد رشته فلسفه هستید بسیار جالب خواهد بود و امیدوارم پس از مطالعه این کتاب نظرات خود را برایم ارسال کنید.

رایزن فرهنگی کشورمان در ادامه درباره ادیان در ایران و گفت‌و‌گوهای کشورمان با دیگر ادیان ابراهیمی جهان مطالبی را توضیح و سؤالات داریوس گالورپو درباره شیعه و اعتقادات شیعیان را پاسخ داد.

در پایان نیز ۱۴ جلد کتاب از جمله قرآن، نهج البلاغه، «شیعه در اسلام» علامه طباطبایی، پاسخ به یکصد سؤال درباره شیعه و دعای کمیل از سوی رایزنی فرهنگی ایران در مانیل به این استاد فیلیپینی اهدا شد.

 

منبع: ایکنا