۱۳۹۷/۰۵/۱۰
۱۱:۳۱ ق٫ظ

نماینده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بغداد کتب اهدایی از طرف رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق را به مقبره علامه بزرگ شیعه ثقة الاسلام کلینی عالم بزرگ شیعه اهدا نمود.

اهدا کتاب به آستان مقدس علامه کلینی(ره)

به گزارش الأمه به نقل از رایزنی فرهنگی بغداد:

پیشتر حسب درخواست های صورت گرفته از طرف تولیت مقبره علامه کلینی (ره) در خصوص تقویت و تجهیز کتابخانه این عالم شیعه از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران جلسات متعددی برگزار گردید . رایزن فرهنگی کشورمان در این جلسات اهمیت حفظ مقابر علمای شیعه و توسعه فرهنگ اسلامی و مذهبی را از نکات مهم برشمرد و مساعدت رایزنی را در حمایت از مقبره این عالم بزرگ اعلام نمود.

نماینده رایزن فرهنگی در این دیدار بیش از ۵۲ عنوان کتاب در موضوعات مختلف فرهنگی و دینی که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در بغداد به طبع چاپ رسیده است را تحویل تولیت مقدس علامه بزرگ کلینی (ره) نمود.

شیخ شهاب شویلی تولیت آستان مقدس علامه کلینی (ره) ضمن تشکر از اهتمام رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران جهت حمایت و مساعدت از مراکز دینی و اسلامی و مقابر بزرگان گفت : مقبره این عالم بزرگ در زمان حکومت رژیم بعث نامعلوم و به محلی برای انباشت برخی از مایحتاج عمومی استفاده می شد که پس از پیگیری های مکرر بعد از سقوط صدام این مکان که در اختیار دیوان وقف سنی بود به دیوان وقف شیعه تحویل داده شد و امروز مزار این عالم بزرگ محلی برای زیارت رهروان این عالم شیعه و همچنین برگزاری برخی برنامه های فرهنگی می باشد.