۱۳۹۷/۰۲/۰۲
۱۰:۳۸ ب٫ظ

دلگاردو بشاره الخوری: هدف از برپایی چنین جشنواره‌ای معرفی سینمای جهان عرب به افراد بیشتر می‌باشد و همچنین این جشنواره قصد دارد که تصوری را که سینمای هالیوود از جهان عرب ساخته است را تغییر بدهد.

اولین جشنواره سینمایی عربی در آرژانتین

به نقل از سایت الشروق برای اولین بار در آرژانتین جشنواره‌ای از فلیم‌های عربی برپا می‌شود.

در این جشنواره 30 فیلم سینمایی از کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا در معرض دید دوستداران فیلم شرقی و عربی قرار می‌گیرد. این جشنواره از اول دسامبر (10 آذر) در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین شروع به کار کرده است.

طبق این گزارش سایت الشروق «هشام العسکری» یکی از کارگردانان کشور مراکش به این شهر سفر کرده است و با فیلم «پایان» خود در این جشنوراه شرکت کرده است. فیلم «پایان» پیش از این در جشنواره سینمایی طنجه واقع در کشور مراکش موفق شد جایزه‌ای را از آن خود کند.

«العسکری» درمورد این فیلم خود گفت که فیلم «پایان» براساس تجربه شخصی زندگی خود من در مراکش ساخته شده است. اما ویژگی‌های در این فیلم وجود دارد که افزون بر معانی و مفاهیمی که با خود دارد، تجربه‌های در آن وجود دارد که هر بیننده‌ای در هر کجای دنیا که باشد می‌تواند آن را درک کند.

«دلگاردو بشاره الخوری» مدیر این جشنواره گفت هدف از برپایی چنین جشنواره‌ای معرفی سینمای جهان عرب به افراد بیشتر می‌باشد و همچنین این جشنواره قصد دارد که تصوری را که سینمای هالیوود از جهان عرب ساخته است را تغییر بدهد و به شکل درست و واقعی آن معرفی کند.

«سندس بالحسن» یکی از شرکت کنندگان در این جشنواره با ابراز خرسندی درمورد برپایی چنین جشنواره‌هایی گفت امیدوارم در دوره‌های بعدی کشورهای بیشتری در این جشنواره شرکت کنند.

در این دور از جشنواره فیلم‌های از عراق، لبنان، مصر و فلسطین فیلم‌هایی به نمایش گذاشته خواهد شد.

جشنواره فیلم‌های عربی که اول دسامبر آغاز به کار کرده است تا هفت دسامبر به کار خود ادامه خواهد داد.

 

 

زمان انتشار : 1391-03-07