۱۳۹۹/۰۲/۰۸
۳:۳۷ ب٫ظ

شب گذشته همزمان با حلول ماه مبارک رمضان در کربلا، حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) میزبان جمعی از زائران بود که به استقبال ماه رمضان رفته بودند، اما به منظور جلوگیری از شیوع کرونا خبری از برپایی سفره‌های افطاری نبود.

اولین شب ماه مبارک رمضان در کربلا بدون سفره‌های افطار +فیلم

به گزارش الأمه:

هم‌زمان با ماه مبارک رمضان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در کربلا رنگ و بوی ماه مبارک رمضان گرفت و زائران سحرگاه امروز با حضور در این قطعه از بهشت به راز و نیاز پرداختند.

این روزها که به دلیل شیوع کرونا امکان ورود به این شهر وجود ندارد، مجاوران این حرم مطهر از شب گذشته تا سحرگاه در گوشه و کنار حرم‌ها و بین‌الحرمین حضور یافته و با خواندن ادعیه، حلول ماه مبارک رمضان را به یکدیگر تبریک گفته و خود را برای ماه میهمانی خدا آماده کردند.

شب گذشته هم‌زمان با شب اول ماه مبارک رمضان هنگام اذان مغرب و عشاء دیگر حرم خلوتی‌های روزهای گذشته را نداشت و بسیاری از زائران در بین‌الحرمین حضور یافتند و دعای آخر ماه شعبان را که از بلندگوهای حرم پخش می‌شد، زمزمه کرده و پس از آن دعای فرج را خواندند.

با وجود اینکه هر ساله در آخرین روز ماه شعبان بسیاری از مردم به استقبال ماه رمضان رفته و روزه می‌گرفتند و سفره‌های افطاری در بین‌الحرمین پهن می‌شد، امسال به دلیل مبارزه با کرونا خبری از سفره‌های افطاری نبود و به گفته مجاوران این حرم مطهر، فعلا سفره‌های افطاری برای جلوگیری از شیوع کرونا در بین‌الحرمین پهن نمی‌شود و هزینه‌های این سفره‌های افطاری در قالب بسته معیشتی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

در ادامه فیلمی از حال و هوای بین‌الحرمین و کربلا در شب اول ماه مبارک رمضان را مشاهده کنید:

 

 

منبع: فارس