۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۸:۱۲ ب٫ظ

لطف الله فروزنده دهکردي، معاون توسعه مديريت و نيروي انساني رئيس جمهور با کانسي ناکانو، وزير اصلاحات امور کارکنان دولتي ژاپن در توکيو ملاقات كرد.

ایران برای استمرار کمک‌های انسان دوستانه به ژاپن آمادگی دارد

در اين ملاقات که سيد عباس عراقچي، سفير جمهوري اسلامي ايران در ژاپن نيز حضور داشت، طرفين در خصوص تجربيات دو کشور در خصوص اصلاحات در بخش دولتي دوکشور به تبادل نظر پرداختند.

در ابتداي اين ملاقات فروزنده با ابراز همدردي با دولت و ملت ژاپن در مورد حوادث اخير زلزله و سونامي در ژاپن که خسارات جاني و مالي فراواني را ببار آورد آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي استمرار کمک‌هاي انساندوستانه خود به دولت و مردم ژاپن را اعلام كرد.

ناکانو در پاسخ ضمن تشکر از تلاش‌هاي دولت و مردم ايران به آسيب ديدگان ژاپن ابراز اميدواري كرد که سفر معاون رييس جمهور به ژاپن موجب توسعه هر چه بيشتر تعاملات اقتصادي دو کشور شود.

فوزنده در اين ملاقات با برشمردن ويژگي‌هاي کارکنان دولتي در دو کشور ايران و ژاپن مبني بر ايجاد محيط کاري پر نشاط و انگيزه کار و تلاش اظهار كرد که با اتکا بر آن ويژگي‌ها مي‌توان الگوي جديدي در خصوص نظام اداري به دنيا معرفي کرد که به الگوي ايراني ـ ژاپني معروف شود.

ناکانو نيز با ارائه توضيحاتي در خصوص سير تاريخي تحولات نظام اداري در ژاپن ابراز داشت که نظام کارکنان دولتي در ژاپن در آستانه يک تحول تاريخي قرار دارد که در داخل اين کشور آن را مرحله چهارم تحولات نظام اداري نام گذاري کرده‌اند.

 

همچنين در اين ملاقات طرفين با برشمردن مشترکات آسيايي خود ابراز تمايل كردند تا با يکديگر در حوزه‌هاي مختلف از جمله تربيت نيروي انساني ماهر در ساير کشورهاي منطقه از طريق برگزاري دوره‌هاي آموزشي مشترک همکاري كنند.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01