۱۳۹۸/۰۱/۱۸
۱۲:۰۲ ب٫ظ

با وقوع سیل در مناطق مختلف ایران؛ مردم کشورهای مختلف اعلام همبستگی خود را با مردم ایران اعلام کردند.

ایران تنها نیست…

به گزارش الأمه:

وقوع سیل در روزهای ابتدایی سال از آن دست اتفاق‌هایی بود که کام هرکسی را تلخ کرد. در این میانکشورهاییی نیز با ایران و سیل‌زدگان همدردی کردند.

عراقی‌ها گفتند: «زیر آتش بودیم و ما را یاری کردید، حالا شما زیر سیلاب هستید و نوبت یاری ما رسیده است. گروه مقاومت اسلامی نجبا عراق با دعوت از مردم بغداد، بصره، نجف، کربلا، دیوانیه، دیاله، بابل، میسان، مثنی، ذیقار و صلاحالدین در حال جمع آوری کمک‌های نقدی برای سیل زدگان است.»

گروه‌های مختلفی از مردم کشمیر پس از حوادث ناگوار ناشی از وقوع سیلاب در ایران ضمن اعلام همبستگی با سیل زدگان اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی کردند

سیف علی بدگامی، نویسنده و فعال کشمیری در صفحه توئیتر خود نوشت: «وقتی یک کشمیری در رنج است اکثر ایرانی‌ها از دردی که ما در آنیم خواب ندارند، شرم بر ما و رهبران ما وقتی که مردم ایران در رنج اند و ما حتی بر زبان نمی‌آوریم.»

مجموعه (خیریه احساس) در کشمیر که تاکنون سابقه همکاری مشترک با اتحادیه بین المللی امت واحده در ایران برای جمع آوری کمک برای مظلومان یمن داشت اینبار نیز با اعلام فراخوانی به جمع آوری کمک‌های نقدی برای سیل زدگان ایرانی اقدام کرد.

در کشمیر، علاوه بر مجموعه احساس، مجموعه فرهنگی تربیتی شهید مطهری هم در حال جمع آوری کمک برای سیل زدگان ایران است.

کودکان میانماری در کمپ آوارگان در بنگلادش در مدرسه‌ای که به همت خیرین ایرانی ساخته شده است. هرچند خود در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند اما آنها نیز همدردی خود را با مردم ایران اعلام کردند.

متن نوشته: ایران، گلستان، شیراز، آق قلا-مصیبت شما، مصیب ماست- خداوند قربانیان را رحمت کند.

در همان ایامی که غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی بمباران می‌شد و کودکان غزه تا صبح نخوابیدند. اما داستان جاری شدن سیل را که شنیدند؛ پیام همدلی و همدردی خود را برای مردم ایران فرستادند.

متن نوشته: شیراز، آق قلا به شما وفاداریم چون به ما وفادار بودید- فلسطین دوستدار شماست و با شما همدردی می‌کند.

اما دورافتاده‌ترین نقاط آفریقا نیز مردم ایران را فراموش نکردند. کودکان ساحل عاج با در دست گرفتن دست نوشته‌ای که روی آن نوشته است: ایران، شیراز، گلستان- ما با شماییم-قلب ما با شماست. همدردی خود را با مردم ایران اعلام کردند.

لبنانی‌ها نیز مردم ایران را فراموش نکردند و با ایجاد کمپینی رسانه‌ای؛ بپاس روزهای سختی که ایرانیان کنارشان بودند از سیل زدگان ایران حمایت کردند.

شعار کمپین: زیر آتش بودیم، کمک مان کردید. شما گرفتار آب شدید، نوبت ماست کمک کنیم.



منبع: مهر