۱۳۹۷/۰۹/۲۵
۹:۲۶ ب٫ظ

آقای محمد هادی تسخیری وابسته فرهنگی به همراه ایت الله طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه ، حجت الاسلام زمانی نماینده سفارت ، معاونین دفتر ، آیت الله طهرانی رئیس جامعه المصطفی (ص) در سوریه از مجمع شیخ احمد کفتارو بازدیدکردند.

بازدید وابسته فرهنگی از مجمع شیخ احمد کفتارو در دمشق

به گزارش الأمه:

ابتدا پیرامون زندگی شیخ احمد کفتارو ، مراحل تاسیس مجمع و تبدیل آن به شاخه ای از دانشگاه بلاد الشام ( فرع مجمع الشیخ احمد کفتارو ) در سال 2011 میلادی ، فعالیتهای این مجمع در سالهای گذشته ومعرفی سه دانشکده کنون آن ، فیلم مستندی به نمایش درآمد.

 سپس شیخ دکتر محمد شریف صواف رئیس مجمع پیرامون ویژگی های شیخ احمد کفتارو و توجه ویژه ایشان به وحدت مذهبی و وحدت ملی و سفرهایش به ایران ( قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ) و دیدارش با مرحوم آیت الله رفسنجانی رئیس جمهور اسبق و علامه سید محمد حسین فضل الله و آیت الله تسخیری و .... ، مطالبی ایراد نمود .

سپس آیت الله طباطبایی نماینده ولی فقیه در سوریه نیز ضمن تاکید بر اهمیت این ارتباطات بین مراکز علمی و دینی ، از مسئولین مجمع و اساتید آن برای زیارت حرم حضرت زینب سلام الله علیها و بازدید از حوزه علمیه امام خمینی (ره) و جامعه المصطفی (ص) دعوت کرد ، و پیرامون فرمایشات مقام معظم رهبری حفظه الله در دیدار اخیرشان با وزیر اوقاف سوریه که شیخ صواف نیز حضور داشتند ، مبنی بر به ذلیل بودن حکام کشورهای عربی که در نتیجه مردم خود را به ذلت می کشانند و ... سخن گفتند . همچنان ایشان فرمودند که حرم حضرت زینب سلام الله علیها رمز وحدت بین شیعیان و اهل سنت هستند زیرا که دو مناره نمادین دارد که از یکی اذان شیعی و از دیگری اذان سنی گفته می شود .

بعد از آن آقای شیخ عدنان افیونی معاون رئیس مجمع پیرامون اندیشه اتحاد مسلمین در ایران و سوریه به ویژه در افکار رهبران دو کشور و دکتر صالح معاون آموزشی رئیس که اخیرا به ایران رفته بود ، پیرامون آزادی کامل مذهبی در ایران که خود شاهد مدارس مذهبی اهل سنت در ایران بود ، سخنانی ایراد کردند.

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق