۱۳۹۷/۱۲/۰۴
۶:۱۷ ب٫ظ

وزارت فرهنگ و ارتباطات مراکش اعلام کرد نمایشگاه بین المللی کتاب در دارالبیضاء که روز یکشنبه گذشته به فعالیتش پایان داد با استقبال بی‌نظیر بازدید‌کنندگان روبرو شد که از رکورد 550 هزار بازدید کننده گذشت.

بازدید 550 هزار نفر از نمایشگاه بین المللی کتاب مراکش در دارالبیضاء

به گزارش الأمه:

خبرگزاری مغرب عربی از قول محمدالاعرج، وزیر فرهنگ و ارتباطات مراکش اعلام کرد: بیش از 550 هزار بازدید کننده از نمایشگاه دیدن کردند که این رقم در دور گذشته 520 هزار بازدید کننده بوده است.

اعرج افزود: این رقم را می توان به عنوان یک رکورد از زمان راه اندازی این نمایشگاه به حساب آورد و این دوره در همه‌ی ابعاد موفق عمل کرده است.

بیست و پنجمین دور نمایشگاه بین‌المللی انتشارات و کتاب دارالبیضاء در بازه هفتم الی هفدهم فوریه(18 بهمن الی 28 بهمن) برگزار شد که بیش از 700 ناشر از 42 کشور جهان در آن شرکت داشتند و اسپانیا مهمان ویژه این نمایشگاه بود.

اعرج با بیان اینکه هدف این نمایشگاه رسیدن به جامعه‌ای فرهنگی و نهادینه کردن عادت مطالعه روزانه در بین شهروندان مراکشی بود، افزود: این نمایشگاه شاهد استقبال گسترده از سوی کودکان و نوجوانان بود که نشان می دهد کتاب هنوز اهمیت و ارزش خود را از دست نداده است.

بنابر این گزارش، این نمایشگاه سالانه توسط وزارت فرهنگ و ارتباطات مراکش و با همکاری آژانس توسعه سرمایه گذاری و صادرات مراکش و انجمن ناشران مراکش برگزار می شود.