۱۳۹۷/۰۳/۰۱
۶:۵۵ ب٫ظ

اظهارات يك شرط‌بند حرفه‌اي مسابقات فوتبال، باعث طرح اتهام تباني و رشوه به پيكارهاي مقدماتي جام ملت‌هاي 2008 اروپا شد.

بازیکنان مالت برای باخت از نروژ تبانی کردند

به نقل از روزنامه نويه‌زورخرسايتونگ، ماريجو سي در جريان دهمين سري جلسات پاسخگويي خود در دادگاهي در شهر بوخوم آلمان عنوان كرد در ژوئن سال 2007 مسابقه تحت تاثير تلاش‌هاي گسترده وي براي تباني، با پيروزي 4 بر صفر نروژي‌ها به پايان رسيد.

اين مرد اهل كرواسي كه بطور گسترده در شرط‌بندي‌هاي اينترنتي فعاليت داشته، اظهار كرد: قبل از آن بازي حداقل با سه بازيكن تيم ملي مالت در هتلي در اسلو صحبت كردم كه درازاي رقمي، به عمد نتيجه را واگذار كنند. از آنها خواستم مقابل نروژ 5 بر صفر ببازند ولي آن سه تن رفتند و با ديگر بازيكنان تيم بر سر اين كه 4 بر صفر ببازند، قرار گذاشتند.

وي افزود: دراين راه من با خانم آنته ساپينا، ‌همدست بودم. ما سفري مشترك به اسلو براي قول و قرارهاي اوليه انجام داديم.

اين شرط‌بند حرفه‌اي كه اكنون بخاطر طراحي تباني‌هاي مختلف به همراه همكارانش تهديد به سال‌ها حبس شده است، از اين كه چه رقمي را به عنوان رشوه براي بازيكنان مالت در نظر گرفته، حرفي با رسانه‌ها در ميان نگذاشت.

در پي انتشار اين اظهارات منابع رسانه‌‌اي قاره از وقوع بزرگترين جريان تباني و رشوه در عرصه فوتبال قاره سبز خبر دادند. اتفاقي كه بطور قطع واكنش سريع مقامات مسئول دو كشور يادشده و ديگر دست‌اندركاران از سازمان يوفا را به همراه خواهد داشت. زيرا تا پيش از اين توسط برخي گزارش‌هاي غيررسمي از وقوع برخي تباني‌ها در ليگ هاي اروپايي گزارش شده بود؛ اما هيچگاه آنچه ماريجو سي بيان كرد، مطرح نشده بود.

 

زمان انتشار : 1390-01-01