۱۳۹۷/۱۱/۲۹
۷:۰۹ ب٫ظ

رایزنی فرهنگی ایران در تركیه تفسیر سوره حمد از آثار امام خمینی(ره) را به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به زبان ترکی استانبولی بازچاپ کرد.

بازچاپ تفسیر سوره حمد امام(ره) در ترکیه

به گزارش الأمه:

 هم‌زمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، رایزنی فرهنگی كشورمان در تركیه همگام با سایر نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آشنایی بیشتر مردم ترکیه با وضعیت فرهنگی و اجتماعی کشورمان و دستاوردهای چهل ساله اخیر آن، برنامه‌های متنوع فرهنگی را برگزار کرد. این برنامه‌ها در هشت محور به شرح زیر اجرا شد:

۱ـ تجدید چاپ هفت اثر از آثار امام خمینی(ره) شامل «جنود عقل و جهل»، تفسیر سوره حمد، جهاد اکبر، چهل حدیث، مصباح الهدایه، شرح دعای سحر و فلسطین از نگاه امام خمینی(ره).

۲ ـ تبدیل پنج اثر از آثار امام خمینی(ره) به کتاب گویا (صوتی) و انتشار در فضای مجازی.

۳ ـ ترجمه و دوبله فیلم فاخر و مستند «چهل سال سینما» که از سوی بنیاد فارابی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده است به منظور شرکت در جشنواره‌های فیلم در ترکیه و نمایش از تلویزیون‌ها.

۴ ـ مشارکت در برگزاری جشن بزرگ ۲۲ بهمن که از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در هتل «گرند» آنکارا برگزار شد. در این مراسم رایزنی فرهنگی كشورمان از طریق برپایی نمایشگاه عکس از پیروزی انقلاب و پیشرفت‌های کشور بعد از انقلاب اسلامی، نمایشگاه صنایع دستی، فرش و تابلوفرش و هماهنگی لازم برای اجرای موسیقی سنتی ایران، در مراسم روز ملی مشارکت کرد.

۵ ـ برگزاری کنفرانس «ایران همسایه ما» با حضور و سخنرانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، عدنان کارا اسماعیل‌اغلو، رئیس کرسی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه کریک قلعه و ایلبر اورتایلی، محقق، مورخ و ایران‌شناس برجسته ترکیه به منظور معرفی فرهنگ و ادبیات ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی.

۶ ـ انتشار سخنان تاریخی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به زبان فارسی و ترکی استانبولی خطاب به جوانان در فضای مجازی

۷ ـ اطلاع‌رسانی و انتشار محصولات فرهنگی درباره معرفی انقلاب اسلامی (فیلم زندگینامه حضرت امام(ره) به زبان ترکی استانبولی و دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب) در فضای مجازی اعم از توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و ...

گفتنی است؛ در ادامه برنامه‌های رایزنی فرهنگی ایران در تركیه به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، ۱۸ اسفندماه نشست ادبیات مقاومت با مشارکت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و انجمن جوانان آناتولی برگزار خواهد شد.

 

منبع: ایکنا