۱۳۹۷/۰۲/۲۳
۴:۵۵ ب٫ظ

وستان قرآن کریم در دبی به زودی درهای خود را به طور ۲۴ ساعته و رایگان بر روی بازدیدکنندگان می گشاید.

بازگشایی ۲۴ ساعته بوستان قرآن کریم به زودی در دبی

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از البیان، مهندس «داوود عبدالرحمن الهاجری» شهرداری دبی به البیان، گفت: درهای بوستان قرآن کریم در منطقه الخوانیج که مراحل پایانی ساخت را می گذراند، به طور رایگان 24 ساعته بر روی بازدیدکنندگان باز می شود و به زودی افتتاح رسمی آن انجام خواهد گرفت.

الهاجری افزود: این بوستان در مساحتی بالغ بر 600 هزار متر مربع ساخته شده است و این بوستان شامل دریاچه ها، مکان های تفریحی، خدمات تجاری برای بازدیدکنندگان بوستان، وجود همه درختانی که نامشان در قرآن کریم ذکر شده است و در برابر هر درخت تابلو ویژه درباره اطلاعات هر درخت و فوائد آن به زبان عربی و انگلیسی قرار دارد، است.

وی ادامه داد: پس از پایان همه کارها، این بوستان به طور رسمی افتتاح خواهد شد و ورود به این بوستان رایگان خواهد بود تا نخستین بوستان بزرگ رایگان برای بازدیدکنندگان باشد.

شهرداری دبی تاکید کرد: ساخت دیوارهای این بوستان با دیوارهای بوستان های دیگر متفاوت است و ازدیدگاه منظره ای متفاوت است تا به عنوان بوستان زیبایی شناخته شود و ورود به این بوستان در هر زمانی آزاد است.

 الهاجری گفت: این برنامه برای تشویق همه شهروندان و افراد مقیم و بازدیدکنندگان برای لذت بردن از مناظر زیبا و جذاب این بوستان بی نظیر انجام گرفته است و این بوستان براساس جدیدترین طراحی ها و استاندارهای جهانی احداث شده است.

وی ادامه داد: این بوستان از مهترین طرح های خلاقانه شهرداری در زمینه تاسیس بوستان ها و افزایش فضای سبز در این امارات است و همچنین منطقه جذاب و مهمی برای گردشگران و شهروندان اماراتی خواهد بود.

شهردار دبی اعلام کرد: احداث این بوستان، دستاورد بزرگی برای دبی در زمینه بوستانها و یکی از مهمترین آثار بی نظیر و متمایز به شمار می آید.

الهاجری افزود: این بوستان فرصت فوق العاده ای برای تشریح بسیاری از معانی و معجزات بی نظیر در قرآن کریم در زمینه های علمی و پزشکی به شمار می آید.

وی گفت: این بوستان، طرح فرهنگی معاصر فوق العاده منطبق با دستاوردهای تمدنی و علمی برای اسلام است که همه گیاهانی را که در قران کریم و سنت ذکر شده است، گردهم آورده است و اهمیت و ارزش علمی و غذایی آنها را برای بازدیدکنندگان بیان می کند و پیام این بوستان قرآن کریم کمک به تقویت نقش فرهنگی و علمی میراث اسلامی با کاشت گیاهان ذکر شده در قرآن است.

الهاجری افزود: هدف این بوستان قرآن کریم ایجاد پلهای ارتباطی فکری و فرهنگی با فرهنگها و ادیان و ملتهای دیگر است تا این بوستان در قلب محیط مدرن با چشم انداز اسلامی و ارزش های تمدنی و فرهنگی باشد.

شهردار دبی ادامه داد: این بوستان در مکان راهبردی در منطقه الخوانیج در مساحتی بالع بر 60 هکتار احداث می شود و از مهمترین عناصر این طرح خانه شیشه ای شامل گیاهان ذکر شده در قرآن کریم و سنت نبوی است؛ این بوستان همچنین شامل 12 بخش شامل گیاهان ذکر شده در قران کریم از جمله موز، انار، زیتون، انگور، انجیر، سیر، گلابی، خربزه، پیاز، ذرت، عدس، گندم، زنجبیل، تمر هندی، ریحان، کدو، خیار و خرما و سایر گیاهان دیگر به همراه فواید علمی و پزشکی و استفاده از آنهاست و این بوستان به درختان خورشیدی برای تولید انرژی تجهیر شد.