۱۳۹۷/۱۱/۲۷
۳:۰۰ ب٫ظ

«مروان غریواتی» بازیگر سوری نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» عنوان کرد: نقش من در این کار راهبی مسیحی است که تمام زندگی‌اش را برای امام حسین(ع) بخشیده است.

بازیگر سوری: ایران با هنرش در جهان شناخته می‌شود

به گزارش الأمه:

 نمایش خورشید از حلب طلوع می‌کند به کارگردانی کوروش زارعی مدتی در سوریه اجرا شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت و چند شبی در سالن اصلی تئاتر شهر به مناسبت جشنواره تئاتر فجر پذیرای ایرانیان و سوری‌ها شد.

مروان غریواتی بازیگر نقش راهب مسیحی در نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد:‌ نقشی که من آن را ایفای می‌کنم، نقش راهبی مسیحی است که در یک روستای کوچک و دور افتاده در نزدیکی حلب زندگی می‌کند.

وی ادامه داد: کاروانی که سر مطهر حضرت  امام حسین(ع) را حمل می‌کنند در مسیر از این روستای کوچک عبور می‌کنند و این راهب مسیحی وقتی متوجه می‌شود که این سر، سر حضرت امام حسین(ع) است، تمام ثروتش را به سربازان می‌دهد تا شب تا صبح سر حضرت امام حسین (ع) را نزد او بگذارند.

این بازیگر سوری بیان کرد: من پیش از این داستان راهب مسیحی را می‌دانستم و برایم بسیار تاثیرگذار بود. وقتی که این نقش به من پیشنهاد شد، بسیار خوشحالم شدم و از آقای زارعی متشکرم که فرصت داد تا در این نقش حضور داشته باشم.

بازیگر نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» خاطر نشان کرد: این نمایش در مکانی در شهر حلب، به نام مشهد الرأس، اجرا شد و برایم جالب بود که علاوه بر صندلی‌ها، مخاطبان روی پشت بام‌های آن مکان نشسته بودند و نمایش را تماشا می‌کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایرانی‌ها مردمان مهربانی هستند و تمام دنیا آنها را با هنرشان می‌شناسند، افزود:ایرانیان هنرمند هستند و قبل از همه چیز با هنرشان در جهان شناخته می‌شوند.


منبع: فارس