۱۳۹۷/۰۲/۰۳
۵:۱۲ ب٫ظ

راه‌پیمایی روز چهارشنبه پس از یک هفته تبلیغات سوء و آشکار علیه مهاجران بی‌پناه آفریقایی صورت گرفته بود. در این تبلغات سوء جرم‌ها و دزدی‌های اخیر اسرائیل به این پناهندگان نسبت داده شد. حتی پلیس اسرائیل تعدادی از این مهاجران را به اتهام ارتکاب جرم‌های مختلف دستگیر نموده است. پس از

بحران جدید اسرائیل از آفریقا می‌آید!

روز چهارشنبه گذشته شهر تل آویب در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، شاهد راه‌پیمایی گسترده‌ای علیه حضور پناهدگان آفریقایی بود.

به نقل از سایت خبری المنار، تعدادی از شهروندان کشور اریتره و جنوب سودان که از آتش درگیری‌ها و جنگ سرزمین‌هایشان گریخته و به اسرائیل پناه آورده بودند، با رفتار غیردوستانه شهروندان اسرائیلی روبرو شدند.

طبق این گزارش المنار، راه‌پیمایی روز چهارشنبه پس از یک هفته تبلیغات سوء و آشکار علیه این مهاجران بی‌پناه صورت گرفته بود. در این تبلغات سوء جرم‌ها و دزدی‌های اخیر اسرائیل به این پناهندگان نسبت داده شده بود. حتی پلیس اسرائیل تعدادی از این مهاجران را به اتهام ارتکاب جرم‌های مختلف دستگیر نموده است. پس از این تبلیغات گسترده شهروندان اسرائیلی با برپایی راه‌پیمایی‌های بزرگی خواستار طرد پناهندگان آفریقایی شدند.

در این راه‌پیمایی برخی از اعضای سرشناس کنیست الیکود مشارکت داشته‌اند. سخنگوی پیشین اسرائیل میری ریجف

در ادامه این راه‌پیمایی ترس تعدادی از شهروندان اسرائیلی از ادامه حضور مهاجران آفریقایی تا بدان حد افزایش یافت که باعث شد با خشونت به پناهدگان مذکور حمله کرده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار بدهند.  در همین راستا روزنامه معاریف اسرائیلی نوشت: نیروهای امنیتی اسرائیل حاضر در صحنه، موفق به خاموش کردن شعله خشم شهروندان خود نشدند و نتوانستند بر اوضاع مسلط شوند. در نهایت نیروهای امنیتی تعدادی از جوانان آَشوبگر را دستگیر کرد که پیش از این نیز سابقه آزار و اذیت خارجی‌ها را داشته‌اند. نیروهای امنیتی اسرائیل همچنین اعتراف کرد که در یک هفته اخیر ده‌ها شکایت از پناهندگان خارجی دریافت داشته است. این شکایت‌ها اظهار می‌دارد که پناهندگان توسط گروه‌های راست‌گرای اسرائیلی مورد آزار و اذیت و حتی تهدید واقع شده‌اند.

رئیس جمهور اسرائیل بنیامین نتانیاهو، هفته پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده بود که حضور پناهندگان آفریقایی در اسرائیل که سرزمین کوچکی می‌باشد، موجبات ایجاد ناآمنی را فراهم خواهد کرد. وزیر داخله اسرائیل ایلی شای نیز در همین راستا توضیح داد که دولت اسرائیل قصد دارد تا زمان بیرون رفتن این پناهندگان، آن‌ها را در بازداشتگاه‌های ویژه‌ای نگه دارد.

شایان ذکر است که طبق قوانین بین‌المللی، هیچ کشوری حق ندارد، پناهدگان کشورش را پیش از یافتن کشور سومی که حاضر به پذیرفتن این پناهندگان بشود، بیرون کند.  

 

زمان انتشار : 1391-03-11