۱۳۹۷/۰۸/۱۰
۱۲:۳۱ ب٫ظ

مراسم افتتاحیه "بخش زبان و ادبیات فارسی" در موسسه آموزش عالی دانشگاه تشرین با حضور مسئولین این دانشگاه برگزار شد.

بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تشرین در لاذقیه افتتاح شد

به گزارش الأمه:

مراسم در دانشکده ادبیات توسط خانم دکتر رنا جونی (مدیربخش زبان و ادبیات فارسی موسسه آموزش عالی دانشگاه تشرین) آغاز گردید. ایشان به معرفی خدمات صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران در بسط و گسترش زبان فارسی مطالبی را برای حضار بیان کرد. وتلاش های انجام شده در این خصوص را موردتقدیر و تشکر قرار داد.

بعدازآن وابسته فرهنگی کشورمان در سخنان خود از اهتمام ویژه رئیس دانشگاه وآقای دکتر لوی صیوح در به سرانجام رساندن و موافقت با تاسیس بخش زبان و ادبیات فارسی در این دانشگاه  قدردانی­کرد.

آقای حسینی در ادامه صحبت های خود به نقش پُر رنگ اندیشمندان ایرانی در غنی سازی میراث فرهنگ اسلامی و تسلط آنان بر زبان عربی و قواعد آن اشاره کرد و گفت: زبان و ادبیات فارسی جایگاه بلند و رفیعی نزد جوامع عربی و اسلامی داشته و دارد و از آن به عنوان زبان دوم اسلام نام می برند.

 ایشان تشکیل کلاس های زبان و ادبیات فارسی در موسسه آموزش عالی دانشگاه تشرین را به فال نیک گرفت و درسخنان خود اظهار داشت امیدواریم به زودی شاهد افتتاح کرسی زبان و ادبیات فارسی دردانشگاه تشرین باشیم.

سخنران بعدی این مراسم آقای دکتر "بسام حسن" رئیس دانشگاه تشرین بود.

 ایشان از این دستاورد مهم احساس رضایت و خوشنودی کرد وبه ضرورت تلاش در افزایش این روابط میان دو کشور دوست و برادر تاکید و بیان داشت: روابط میان ایران و سوریه یک رابطه استراتژیک در تمامی زمینه ها می باشد و باید که در ارتقاء این جایگاه در تمامی زمینه ها از جمله بخش فرهنگی و دانشگاهی کارهای بیشتری صورت گیرد.

 

 

سپس دبیر شاخه حزب بعث دانشگاه آقای دکتر" لوی محمد صیوح" به ایراد سخن پرداخت و این موفقیت را ستايش کرد و  آن را در ضمن تفاهم استراتژی دو جانبه در تمامی سطوح سياسي، اقتصادي، اجتماعي و اخلاقي قرار داد.

 

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق